Multimediapuhelujen laatua parantava Callstats.io sai 2,7 miljoonan euron rahoituksen

Nopeaa kasvua ennustavan yrityksen liiketoiminta perustuu Aallossa tehtyyn tutkimukseen.

WebRTC-teknologialla tehtyjen ääni- ja videopuhelujen laatua analysoiva Callstats.io on kerännyt A-rahoituskierroksella 3 miljoonan dollarin, eli noin 2,7 miljoonan euron rahoituksen.

WebRTC on HTML-standardin osaksi tulossa oleva teknologia, joka mahdollistaa multimediapuhelut verkkoselaimissa ilman lisäosien asentamista. Callstats.io analysoi WebRTC-teknologialla tehtyjen ääni ja videopuheluiden laatua ja auttaa asiakkaitaan käyttämään dataa puheluiden laadun parantamiseen.

Videot muodostavat jo valtaosan verkkoliikenteestä, ja me ennustamme liikenteen lisääntyvän entisestään liveviestinnän ja -striimauksen ansiosta.

”Uskomme yli 20 000 yrityksen ottavan WebRTC:n käyttöön tulevina vuosina. Videot muodostavat jo valtaosan verkkoliikenteestä, ja me ennustamme liikenteen lisääntyvän entisestään liveviestinnän ja -striimauksen ansiosta”, kuvailee yhtiön toimitusjohtaja, Aalto-yliopistosta 2015 tohtoriksi väitellyt Varun Singh, jonka väitöskirja ja standardointityö toimivat pohjana Callstats.io:n teknologialle.

Singhin lisäksi yrityksen perustajiin kuuluvat myös Aallossa yli kymmenen vuotta professorina toiminut, 90-luvulta asti tietoliikenteen standardisoinnin parissa työskennellyt Jörg Ott, Aallossa verkkoteknologian tietoturvallisuudesta väitöskirjaa valmisteleva Marcin Nagy sekä Aallosta maisteriopintojaan viimeistelevä Shaohong Li. Sekä Nagyn että Lin maisterintöissä ja muussa tutkimustyössä kerättyä tietotaitoa on hyödynnetty Callstats.io:n teknologian kehittämisessä.

Callstats.io käyttää sijoituksen tuotekehityksen sekä markkinoinnin ja myynnin vahvistamiseen. WebRTC-teknologian kehittyminen arvioidaan kasvattavan räjähdysmäisesti kommunikaatiopalveluiden käyttöä ja niiden analyysin tarvetta, ja yritys tavoitteleekin nopeaa kansainvälistä kasvua.

Lisätietoja:

Growth Hacker Lasse Lumiaho
p. 0400 492 307

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla