Kimmo Kovanen aloitti tutkimuspalveluissa tietoasiantuntijana

Kimmo Kovanen työskentelee Avoin tiede ja ACRIS-tiimissä.
Kimmo Kovanen portrait
Kuva: Mika Soikkeli

Kimmo Kovanen otti kesäkuun alussa hoitaakseen tietoasiantuntija Leena Rantamäen tehtävät tämän jäädessä vuorotteluvapaalle ja toimii tämän sijaisena vuoden loppuun saakka. Hänen toimenkuvaansa kuuluvat mm. avoimeen tieteeseen ja julkaisemiseen liittyvät tehtävät sekä tutkimustuotosten validointi ACRIS-tutkimustietojärjestelmässä.

Kovanen on valmistunut maisteriksi Helsingin yliopistosta pääaineenaan klassillinen filologia, ja hän viimeistelee parhaillaan antiikin Kreikan musiikkia käsittelevää väitöskirjaansa. Ennen nykyistä työtehtäväänsä Aalto-yliopistossa Kovanen on toiminut tieteen, taiteen ja kulttuurin parissa mm. tutkimuksen, tiedejulkaisemisen sekä kansainvälisen kulttuuri- ja tiedeinstituuttitoiminnan saralla.

Vapaa-ajallaan Kimmo rentoutuu soittamalla kitaraa, ahmii kirjallisuutta ja toteuttaa liikunnallisia aktiviteetteja mm. uinnin ja frisbeegolfin muodossa.

URL kopioitu

Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.
Palkinnot ja tunnustukset, Kampus, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita, osallistuminen ei vaadi ilmoittautumista!
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

Robotiikka ja autonomiset järjestelmät kehittyvät nopeasti. Algoritmit, jotka kestävät häiriöitä ja epävarmuustekijöitä järjestelmässä ja ympäristössä, ovat kehityksen kannalta kriittisiä.
kuva puhelimesta ihmisen kädessä
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kuinka helpottaa tekstin näpyttelyä puhelimella? Tutkijat loivat ensi kertaa ihmisen tekstinsyöttöä simuloivan tekoälymallin

Malli auttaa ymmärtämään, mitkä tekijät sujuvoittavat ja mitkä puolestaan vaikeuttavat puhelimen näpyttelyä erilaisilla käyttäjäryhmillä.