Kemira lahjoittaa 250 000 euroa Aalto-yliopistolle

Yhtiön tavoitteena on tukea sille tärkeiden alojen tutkimuksen ja koulutuksen korkeaa tasoa.

Kemira Oyj:n hallitus on päättänyt lahjoittaa 250 000 euroa Aalto-yliopiston säätiöpääomaan. Yhtiö haluaa osallistua suomalaisen huippuosaamisen kehittämiseen ja tulevaisuuden kilpailukyvyn rakentamiseen.

Korkeakouluyhteistyössä Kemiran tavoitteena on tukea yhtiön kannalta tärkeiden alojen tutkimuksen ja koulutuksen korkeaa tasoa, riittävän osaamispohjan luomista sekä uusien asiantuntijoiden rekrytointia. Kemira pitää yhteistyötä myös mahdollisuutena verkostoitua kansainvälisesti yliopistojen, yritysten ja muiden yhteisöjen välillä.

– Tukemiemme yliopistojen tutkimuksen avainalueet ovat hyvin linjassa Kemiran strategian kanssa. Tarjoamme asiakkaidemme resurssitehokkuutta parantavaa asiantuntemusta, sovellusosaamista ja kemikaaleja. Haluamme myös edistää digitalisaatiota, joka tarjoaa entistä älykkäämpiä hallinta- ja valvontapalveluita, joilla asiakkaidemme prosessinhallinta yhdistetään globaaliin sovellusasiantuntijaverkostoomme, kemianosaamiseemme sekä oikeisiin tuotteisiin ja teknologioihin. Resurssitehokkuuden ja digitalisaation teemoja tutkivien tukeminen ja tulevaisuuden tekijöiden koulutus on siksi luontevaa meille, toteaa Kemiran teknologiajohtaja Heidi Fagerholm.

– Aalto-yliopiston edeltäjät ja Kemira ovat tehneet yhteistyötä jo vuosikymmeniä. Yhteistyö jatkuu tiiviinä erityisesti digitalisaation ja kemian tekniikan aloilla, joilla Aalto on vahva osaaja. Kiitämme lämpimästi pitkäaikaista yhteistyökumppaniamme arvokkaasta lahjoituksesta, sanoo rehtori Tuula Teeri.

Kemira Oyj lahjoitti myös 200 000 euroa Åbo Akademin säätiöpääomaan.

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.