Kauppakorkeakoulun opiskelijatarina: Elli Jauhiainen

Toisen vuosikurssin opiskelijan Elli Jauhiaisen mielestä parasta International Business -kandidaattiohjelmassa on mahdollisuus oppia työskentelemään monikulttuurisessa ympäristössä: ”On todella kiehtovaa oppia tuntemaan muiden yrityskulttuurien etikettiä ja tapoja.”
Student of the BScBA Program Elli Jauhiainen

Olen Elli Kirsikka Jauhiainen ja opiskelen toista vuotta Mikkelin kandiohjelmassa.

Kävin lukion Kuopiossa, joka sijaitsee muutaman tunnin ajomatkan päässä täältä pohjoiseen. En itseasiassa ole opiskellut aikaisemmin englanniksi, ja siksi tämä ohjelma on ollut minulle loistava kokemus. Olen aina pitänyt nopeatempoisesta elämästä, ja olen tehnyt töitä kesäisin sekä myös lukio-opintojeni ohella. Kirjoitettuani ylioppilaaksi pidin pienen hengähdystauon opinnoista ja keskityin vain työntekoon. Kiinnostuksenkohteitani ovat kuntosali, luonto ja design.

Miten ja miksi valitsit BScBA-kandidaattiohjelman?

Halusin opiskella englanniksi, ja se oli suurin syy tämän ohjelman valintaan. Lukioni alumni kävi koulullani esittelemässä BScBA-ohjelmaa, ja silloin innostuin täällä opiskelemisesta.

Millainen opiskelukokemuksesi on ollut?

Opiskelukokemukseni on ollut kaiken kaikkiaan mahtava. Intensiivinen opiskelutahti sopii minulle täydellisesti, ja pidän kolmen viikon moduuleista todella paljon. Päätin jo vuosia sitten opiskella liiketaloutta, joten kurssit ovat mielestäni todella mielenkiintoisia.

Mitä Mikkelissä oppimiasi taitoja pidät tärkeinä?

Olen oppinut täällä useita eri taitoja. Arvostan eniten mahdollisuutta oppia työskentelemään monikulttuurisessa ympäristössä, jossa on tärkeää ottaa huomioon toisten mielipiteet ja tavat työskennellä. On myös tärkeää kuunnella heidän näkökantaansa sen sijaan, että pitäisi vain omaa mielipidettään oikeana.

Minulla on vain yksi vinkki niille, jotka harkitsevat hakemista BScBA-ohjelmaan: Kannattaa ehdottomasti hakea!

Elli Jauhiainen, BScBA-ohjelman opiskelija

Mikä on ollut lempiaineesi ja kuka suosikkiopettajasi?

Suosikkikurssini on ollut Intercultural Management, jota meille opetti Jacek Mironski. Oli todella kiehtovaa oppia tuntemaan muiden yrityskulttuurien etikettiä ja tapoja. Pääsin analysoimaan kulttuurieroihin ja yritysjohtamiseen liittyviä tapaustutkimuksia, mikä oli erittäin mielenkiintoista.

Mikä on ollut parasta opintojesi aikana Mikkelissä?

Kohokohta on ehdottomasti ollut viime kesä. Vietimme joka päivä aikaa ulkona uiden, syöden ja pitäen hauskaa. Opiskelimme myös kesän aikana, mutta etäluennot eivät tuntuneet raskailta, kun seurasimme niitä rannalla auringosta nauttien.

Onko sinulla vinkkejä opiskelijoille, jotka harkitsevat hakemista BScBA-ohjelmaan?

Vain yksi: ohjelmaan kannattaa ehdottomasti hakea. Tämä koulu on rankattu akateemisesti korkealle, ja täällä oppii hyvän kokonaisuuden liiketoimintataitoja – kulttuurien välisestä näkökulmasta käsin tietenkin. Ja lisäksi opiskelijakulttuuri täällä on ainutlaatuinen, enkä vaihtaisi sitä pois mistään hinnasta

Aalto University International Business -kandidaattiohjelma.jpg

International Business, kauppatieteiden kandidaatti (BScBA, Mikkeli) ja kauppatieteiden maisteri (Otaniemi)

International Business -kandidaattiohjelma (BScBA Program) tarjoaa opiskelijoille laaja-alaista osaamista ja kykyä rakentaa, kehittää ja johtaa yrityksiä kansainvälisellä asenteella. Kansainvälisesti suuntautunut kauppatieteiden kandidaatin tutkinto liiketoiminnan alalta avaa monenlaisia yksityisen ja julkisen sektorin uramahdollisuuksia useilla aloilla ympäri maailman.

Koulutustarjonta

Löydä lisää mielenkiintoista sisältöä sosiaalisen median kanavistamme

Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.