Games Now! – Avoin luentosarja pelinkehityksestä

Luennoilla pureudutaan pelialan ajankohtaisiin aiheisiin ja trendeihin.
lecture series

In Games Now! we dig deeper to what is current at the game scene – and what will happen in the near future. The topics and speaker invitations are curated in collaboration with Finland’s game industry leaders and companies. Our guest speakers are industry leaders and inspiring individuals providing their insights and advise for students and practitioners.

The lecture series is run by Aalto University’s Media Lab and is open for public. It has been developed as part of the Aalto University’s A!OLE program.

The lectures will be held on Mondays once a month, see schedule for the exact times and locations.

Lectures:

28/9/2020 Subscription Services for Games / Heikki Repo
26/10/2020 Psychology of Sound Design / Rob Carr
23/11/2020 Publishing Games in China / Mikael Leinonen
7/12/2020 Exergaming / Anna Lisa Martin-Niedecken
25/1/2021 Founding a Game Company (in Finland), Again! (panel) / Karoliina Korppoo
15/2/2021 Building Sustainable Gaming Cultures / Mikko Meriläinen
29/3/2021 Fostering Playful Experiences with Wearables / Oğuz ‘Oz’ Buruk
19/4/2021 Next Generation of Interactive Streaming / Katleen Evers & Robin Squire
3/5/2021 Art of Learning by Doing – The Great Game Jam Panel / Samuli Jääskeläinen & Christina Lassheikki

NOTE: Due to the ongoing Covid-19 situation all lectures are currently online only. You can join them in our Twitch account: @ https://www.twitch.tv/gamesnowaaltofi

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

Shankar Deka on sähkötekniikan ja automaation laitoksen apulaisprofessori.

Robotiikka tarvitsee turvallisia käyttäytymismalleja

kuva puhelimesta ihmisen kädessä
Mediatiedotteet Julkaistu:

Kuinka helpottaa tekstin näpyttelyä puhelimella? Tutkijat loivat ensi kertaa ihmisen tekstinsyöttöä simuloivan tekoälymallin

Malli auttaa ymmärtämään, mitkä tekijät sujuvoittavat ja mitkä puolestaan vaikeuttavat puhelimen näpyttelyä erilaisilla käyttäjäryhmillä.
Tundramaisema, jossa maassa yläosastaan avoimia tutkimuskammioita.
Mediatiedotteet Julkaistu: