Dialogic II - kansainvälisen taidevaihdon näyttely

Aalto-yliopistossa avautuva näyttely esittelee Georgia Southern Universityn maisteriopiskelijoiden töitä.
Courtney Ryan, Amassed 1 & 2, Ceramic stoneware and glaze, 2017

"Dialogic I & II” -näyttelyt ovat taidevaihtohanke Aalto-yliopiston ja yhdysvaltalaisen Georgia Southern Universityn välillä. Yhteistyön tavoitteena on luoda uusia yhteistyömalleja ja kulttuurivaihtoa yliopistojen välillä sekä edistää Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun ja sen opiskelijoiden kansainvälistä näkyvyyttä.

Nyt Aalto-yliopistossa avautuvassa “Dialogic II” -näyttelyssä nähdään töitä GSU:n opiskelijoilta: Nicole Bovasso, Meredith Conger, Cyndy Epps, Kyle Hooten, Nikolaus James, Jessamy McManus, Usman Oladeinde, Courtney Ryan ja Makaili Taylor.

“Näyttelyprojekti on ollut alusta loppuun täysin opiskelijavetoinen eli olemme tehneet kaiken itse aina projektin mahdollistavien yhteyksien luomisesta projektin suunnitteluun ja toteuttamiseen”, kertoo maisteriopiskelija Eija Ranta.

Yhteistyö käynnistyi GSU:n apulaisprofessori Derek Larsonin aloitteesta. Hän vieraili Suomessa viime vuonna Teemu Räsäsen johtaman Arteles Creative Centerin taiteilijaresidenssissä.

Yhteistyön ensimmäinen osa, "Dialogic I" -näyttely, nähtiin GSU:n Center for Art & Theatre’s University Galleryssä tammi-helmikuussa. Esillä oli Aalto-yliopiston taiteen maisteriopiskelijiden Teemu Räsäsen, Eija Rannan ja Jaakko Leeven töitä. He opiskelevat Visual Culture and Contemporary Art (ViCCA) -maisteriohjelmassa.

Tervetuloa näyttelyn avajaisiin tiistaina 13.3. klo 17–19!

Aika: 14.3.–2.4., 2018, ma–to 7.30–19, pe 7.30–18

Paikka: Galleria Atski, Hämeentie 135 C, 8. krs, Helsinki

Lisätietoja:

Taiteen maisteriopiskelija Eija Ranta, Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu,
p. 044 9897 132, [email protected]

Vidha Saumyan teos, jossa groteskeja ihmishahmoja

Aalto ARTSin alumni Vidha Samyan teos esillä Venetsian biennaalissa 2024

Suomen paviljongissa Venetsian 60. kansainvälisessä taidebiennaalissa nähdään näyttely The pleasures we choose. Näyttely on esillä 24.11.2024 asti.
Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Metallikuutio, jota kädet koskettaa

IoT Paja Säätiö lahjoittaa miljoona euroa Insinööritieteiden korkeakoululle

Lahjoitus on kohdennettu teollisen internetin ja digitaalisten kaksosten tutkimukseen ja opetukseen.