Akkreditoinnit takaavat laadun ja luovat yhteyksiä kauppatieteissä

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Mikkelin kampuksen International Business -kandidaattiohjelmassa rakennetaan kumppanuuksia AACSB-laatuleiman ansiosta.

AACSB on maailmanlaajuisesti arvostetuin kauppatiedettä edustaville yliopistoille myönnetty laatuleima, joka todistaa nykyisille ja potentiaalisille opiskelijoille, työntekijöille, yhteistyökumppaneille, yrityksille ja lahjoittajille, että Aalto-yliopisto ja sen tarjoamat palvelut ovat maailmanluokan tasoa. Kauppakorkeakoululle AACSB-akkreditointi myönnettiin vuonna 2007 ensimmäisenä Pohjoismaissa.

‒ International Business -kandidaattiohjelma tekee yhteistyötä monien muiden AACSB-akkreditoitujen yliopistojen kanssa. Ohjelma on aidosti kansainvälinen, sillä monet luennoitsijat samoin kuin kampuksella vierailevat 70-80 vaihto-opiskelijaa tulevat akkreditoiduista partneriyliopistoista, Manager of Academic Operations Mari Syväoja International Business -kandidaattiohjelmasta kertoo.

Syksyllä 2015 Newcastle Business School -yliopistossa Iso-Britanniassa päätyönään opettava tohtori Russell Warhurst luennoi Mikkelissä kansainvälisen henkilöstöjohtamisen kurssin (International HRM). Warhurstin mukaan opettaminen Aalto-yliopiston Mikkelin yksikön vierailevana luennoitsijana oli erittäin arvokas kokemus, sillä Aalto on yksi maailman parhaimmista yliopistoista ja hän arvostaa kanssakäymistä Aallon lahjakkaiden, kansainvälisten opiskelijoiden kanssa.

Warhurst toimii myös ohjaajana opiskelijoille, jotka kandidaattitutkielmissaan käsittelevät kansainvälistä henkilöstöjohtamista. Warhurst arvostaa sitä, että opettaessaan Aalto-yliopiston Mikkelin kampuksella hänellä on ollut mahdollisuus tutustua erilaiseen tapaan järjestää yliopisto-opetusta kolmen viikon intensiivijaksoissa, tutustua uusiin kulttuureihin ja niiden eroavaisuuksiin sekä osallistua uraa-uurtaviin opiskelijaprojekteihin.

Aalto-yliopiston Mikkelin kampuksella suoritettavan kandidaattiohjelman pääaineena on International Business, opiskelu tapahtuu kokonaan englanniksi ja opetuksesta vastaa noin 70 kansainvälistä ja kotimaista vierailevaa luennoitsijaa, jotka tulevat eri puolilta maailmaa opettamaan Mikkeliin.

Opetuksessa painotetaan liiketoimintaosaamisen lisäksi työelämässä välttämättömiä tiedon analysointi-, ryhmätyö- ja viestintävalmiuksia.

Vuonna 2016 Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Mikkelin yksikköön otetaan vähintään 80 uutta opiskelijaa. Hakuaika ohjelmaan on 8.-27.1.2016.

Lisätietoja:

Kuvassa näkyvät Kauppakorkeakoulun opiskelijat Liina Röyskö ja Kerttu Lammi koulun pääovien edustalla.
Opinnot Julkaistu:

Tekoälyn fiksua käyttöä opettava verkkokurssi lisäisi opiskelun tasa-arvoa

Tekoäly on tullut jäädäkseen ja sen osaava ja tehokas hyödyntäminen auttaisi sekä opinnoissa että työnhaussa, sanovat Kauppakorkeakoulun opiskelijat.
Två studentar på Aalto-universitetets campus

2 027 uutta opiskelijaa hyväksyttiin Aalto-yliopistoon

Kaiken kaikkiaan 13 500 haki opiskelupaikkaa Aallosta kevään 2024 toisessa yhteishaussa
Syksyinen kampusalue

Syksyn 2024 avoimen yliopiston kurssit on nyt julkaistu

Syksyn kurssien ilmoittautuminen alkaa aikaisintaan elokuussa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.