Sosiaalinen elämä ja vapaa-aika

Sosiaalinen verkosto tekee olosi kotoisaksi. Aalto-yliopisto järjestää tapahtumia ja muuta ajanvietettä kansainvälisille työntekijöilleen ja heidän perheilleen, jotta kotiutuminen ja uusiin ihmisiin tutustuminen sujuisivat mahdollisimman kitkattomasti. Olemme lisäksi koonneet muita vinkkejä ja linkkejä, joista voit valita juuri sinulle sopivimmat tavat tavata ihmisiä ja löytää mukavaa tekemistä.
Two women walking in the campus area and carrying an Aalto umbrella

Tunne olosi kotoisaksi Aalto-yliopistossa

Haluatko tuntea olosi kotoisaksi ja

•  osallistua mukavan rentoihin reissuihin ja tapahtumiin
  •  löytää uusia tuttuja, ystäviä ja verkostoja
  •  tai kenties vain tavata ihmisiä ja pitää hauskaa.

Tiedekuntien ja koulujen järjestämien vapaa-ajan tapahtumien lisäksi järjestämme lukuisia tapahtumia, joihin kokoontuu henkilökunnan jäseniä eri puolilta yliopistoa, ja joskus myös muiden organisaatioiden edustajia. Näihin epävirallisiin ja rentoihin tapahtumiin kuuluvat esimerkiksi Aalto Clubin järjestämät aktiviteetit ja Experiencing Finland -tapahtumat. Lisätietoa löydät alta.

Katso myös

People biking in front of Väre and ABloc

Henkilöstöpalveluiden (HR) yhteystiedot

Löydät oman yksikkösi henkilöstöpalveluiden yhteyshenkilön tämän sivun kautta.

Palvelut
Mikko Raskinen Aalto yliopisto Otaniemi

Henkilöstön kansainvälinen liikkuvuus -hakemisto

Palvelut

Tietoa puolisolle ja perheille

Perheen ja/tai puolison kanssa Suomeen muuttamisessa tulee huomioida mm kouluihin ja päiväkotiin ilmoittautumiset. Tältä sivulta löydät perustietoa näistä sekä muita yleisiä vinkkejä mukana muuttavalle puolisolle.

Töihin Aaltoon
Three students cycling in Otaniemi in the summer

Käytännön asioita muuttaessa

Tällä sivulla kerrotaan Suomeen muuttamisen käytännön asioista.

Three people dicussing casually

HEI LIFE Puolisoverkosto

HEI LIFE puolisoverkosto kokoaa yhteen Helsingin seudun korkeakoulujen kansainvälisten työntekijöiden puolisot. Verkosto tarjoaa alustan jolla puolisot voivat verkostoitua toistensa kanssa sekä jakaa ajatuksia, ideoita ja saada vertaistukea.

Aalto-yliopisto