Palvelut

Henkilöstön kokemaan häirintään ja epäasialliseen kohteluun puuttuminen

Eettiset periaatteet muodostavat Aalto-yhteisön kulttuurin perustan, ja toteutamme niiden avulla arvojamme ja tapaamme toimia. Vastuumme ihmisistä on eettisten periaatteiden ensimmäinen pilari, ja ne koskevat jokaista aaltolaista.
kuva Dipolin sisätiloista tuolista jossa istuu henkilö

Toimimme Aalto-yliopistossa vastuullisesti ja kunnioitamme muiden yhteisömme jäsenten oikeutta turvalliseen ja miellyttävään yliopistoympäristöön, joka mahdollistaa häiriöttömän työskentelyn ja opiskelun.

Emme hyväksy minkäänlaista epäasiallista kohtelua, kiusaamista emmekä häirintää. Jos olet kokenut tai epäilet kohdanneesi epäasiallista kohtelua tai häirintää, toimi alla olevien ohjeiden mukaisesti. Epäasialliseen kohteluun tai häirintään ei voida vaikuttaa tai puuttua, jos sitä ei oteta puheeksi  asianomaisten henkilöiden kesken tai haeta tukea omalta esihenkilöltä, HR:ltä tai muilta alla mainituilta tukitahoilta.

Mitä tehdä, jos koet häirintää tai epäasiallista kohtelua?

Tahoja ja palveluja, joihin voit työntekijänä olla yhteydessä:

Tukea opiskelijalle häirintätilanteisiin

Tukea häirintätilanteisiin

Opiskelija, oletko kohdannut häirintää tai epäasiallista kohtelua?

Student guide illustration, supporting your studies

Aallon eettiset periaatteet

Eettiset periaatteet - arvot käytäntöön

Eettiset periaatteet (Code of Conduct) muodostavat Aalto-yhteisön kulttuurin perustan, ja toteutamme niiden avulla arvojamme ja tapaamme toimia.

Kaksi henkilöä kampuksella.

Yhdenvertaisuus ja tasa-arvo Aalto-yliopistossa

Monimuotoisuus ja inklusiivisuus Aalto-yliopistossa

Rakennamme inklusiivista yhteisöä, jossa yhteisömme jäsenet tuntevat yhteenkuuluvuutta ja voivat täysipainoisesti elää työn tai opintojen arkea tasavertaisina.

Kuvassa eri-ikäisiä ja erimaalaisia ihmisiä työskentelemässä yhdessä. Kuva: Aleksi Poutanen
Wellbeing desk logo bubbles on light blue background

Wellbeing Desk - hyvinvointia koko Aallon henkilöstölle

Matalan kynnyksen palvelupisteestä saat neuvontaa ja palveluohjausta työhyvinvointiin ja työkykyyn liittyvissä asioissa.

Palvelut
Tätä palvelua tarjoaa:

Henkilöstöpalvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.