Kemian tekniikan korkeakoulu

Kemian tekniikan korkeakoulun vuoden alumnit

Kemian tekniikan korkeakoulun vuoden alumniksi valitaan henkilö, joka on merkittävästi vaikuttanut suomalaiseen yhteiskuntaan ja työelämään. Vuoden alumni on myös edistänyt koulun ja yhteiskunnan tai alumnien välistä vuorovaikutusta.
Lehmuskuja

Kemian tekniikan korkeakoulun vuoden alumnit:

2023 Juha-Pekka Pitkänen

2021 Reetta Kaila

2020 Anu Kaukovirta

2018 Marita Niemelä

2017 Niklas von Weymarn

Juha-Pekka Pitkänen

Ruokaa ilmasta ja vihreästä sähköstä – kemian tekniikan vuoden alumni Juha-Pekka Pitkänen

Vuoden alumni Juha-Pekka Pitkänen ammentaa työhönsä kaikkea Otaniemessä oppimaansa.

A portrait of Reetta Kaila from Wärtsilä looking off-camera

Vuoden alumni 2021 Reetta Kaila on luonut arvojensa mukaista työuraa

Tekniikan tohtori Reetta Kaila on valittu Kemian tekniikan korkeakoulun vuoden alumniksi 2021. Wärtsilän uusiutuvien polttoaineiden ja ympäristöteknologioiden yksikön johtajana toimivan Kailan missio on vähentää päästöjä ja luoda kestävää yhteiskuntaa.

Doctor of Technology Anu Kaukovirta

Kemian tekniikan korkeakoulun vuoden alumniksi 2020 on valittu Anu Kaukovirta

Huomionosoituksena merkittävästä urastaan ja roolistaan yhteiskunnassamme, tekniikan tohtori Anu Kaukovirta on valittu Kemian tekniikan korkeakoulun vuoden alumniksi 2020. Hän on työskennellyt sekä tutkijana että johtajana teollisuudessa ja tutkimuslaitoksissa ja koko uransa ajan ollut tiiviissä yhteydessä kouluunsa. Tällä hetkellä Anu työskentelee Luonnonvarakeskuksessa (LUKE) tutkimusyksikön johtajana.

Kuva: Helena Seppälä

Marita Niemelä on Kemian tekniikan korkeakoulun vuoden alumni 2018

Uteliaisuus ja jatkuva oppiminen ovat Neste Engineering Solutions Oy:n teknologiajohtajaa eteenpäin vieviä voimia.

Vuoden alumni Niklas von Weymarn ja dekaani Janne Laine. (Kuva: Helena Seppälä)

Niklas von Weymarn on Aallon kemian tekniikan korkeakoulun ensimmäinen vuoden alumni

Von Weymarn sai palkinnon tunnustuksena merkittävistä saavutuksista urallaan sekä jatkuvasta yhteistyöstä Kemian tekniikan korkeakoulun kanssa.

Become a volunteer

Löydä oma verkostosi

Aalto-yliopiston alumniyhteisössä toimii monia aktiivisia yhdistyksiä ja verkostoja. Tutustu ja tule mukaan tai perusta uusi!

Alumneille

Uutisia alumni-toiminnasta

Anton Jantunen Aberdare vuorilla Keniassa.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Alumni Anton Jantunen: Työssäni erityisen hyödyllisiä taitoja ovat analyyttisyys ja isojen kokonaisuuksien ja eri asioiden keskinäisten yhteyksien ymmärtäminen

Anton Jantusen polku vei isojen konsulttiyritysten ja startupien kautta töihin Nairobiin YK:n sanitaatioon, hygieniaan ja kuukautisterveyteen keskittyvään rahastoon, missä hän keskittyy innovatiivisten rahoitusmallien kehittämiseen.
Ohto Pentikäinen
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Alumni Ohto Pentikäinen: Ongelmia voi kuka tahansa keksiä, mutta ne, jotka osaavat ratkaista niitä luovasti, ovat kuumaa valuuttaa paremman bisneksen rakentamisessa

Alumnimme Ohto Pentikäinen on lapsuudesta saakka ollut yrittäjähenkinen. Yläasteella hän perusti välipalakioskin ja lukiossa virallisesti ensimmäisen firmansa. Opintojen ohella montaa projektia ja firmaa pyörittänyt Ohto painottaa yrittäjyyden olevan hänelle ensisijaisesti työkalu, jonka avulla ratkaista ongelmia.
Jude Kokkonen. Kuva: Aalto-yliopisto / Roope Kiviranta
Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

Aito verkostoituminen on ihmisen kohtaamista ihmisenä

Kauppakorkeakoulun alumnille Jude Kokkoselle ihmiset ja yhdessä tekeminen ovat sydämenasia.
Kuva Maija Keskisestä

Alumni Maija Keskinen: Pidän uusien asioiden oppimisesta ja kokeilemisesta

Alumnimme Maija Keskinen tiesi alusta saakka haluavansa opiskella taloustiedettä. ”Mielekäs työ on minulle merkinnyt sitä, että tunnen voivani palvella yhteiskuntaa ja tehdä oman osani, jotta julkisessa toiminnassa tehdyt päätökset perustuisivat mahdollisimman laadukkaaseen tietopohjaan”, Keskinen kertoo.