Elämänlaajuisen oppimisen kurssit ja ohjelmat

Business Controller liiketoiminnan strategisena kumppanina

Business Controller liiketoiminnan strategisena kumppanina -koulutusohjelma on controllereille, jotka haluavat kasvattaa ja päivittää rooliaan organisaatiossaan sekä kehittyä johdon strategisiksi partnereiksi.

Ajankohta:

Opetusajankohdat:

Päivällä

Aihealue:

Rahoitus, laskentatoimi ja taloustiede

Opetusmuoto:

Lähiopetus

Palveluntarjoaja:

Aalto EE

Taso:

Edistynyt

Hinta:

5 500,00 € (+alv)

Hakuaika:

3.11.2022 – 25.8.2023

Kohderyhmä ja esitietovaatimukset

Valmennusohjelma on suunniteltu Controller tai Business Controller -tehtävissä työskenteleville tai vastaavanlaisissa tehtävissä toimiville esim. talouspäälliköille. Ohjelma soveltuu myös Controller -tehtäviin siirtyville henkilöille.

Kurssin kuvaus

Business Controllereilla on keskeinen rooli yritystoiminnan ohjaamiseen ja johtamiseen tarvittavan tiedon tuottamisessa ja suunnan näyttämisessä toiminnan kehittämiselle. Strateginen kumppanuus liiketoimintajohdon kanssa on välttämättömyys, mutta myös kehittymistä vaativa rooli.

Business Controller liiketoiminnan strategisena kumppanina -valmennus tarjoaa mahdollisuuden kehittyä roolissasi controllerina sekä välineitä kehittää sekä omaa osaamistasi että organisaatiosi toimintoja ja käytäntöjä. Koulutusohjelma keskittyy johdon kumppanin ja sparraajan rooliin liiketoiminnan ohjaamisessa sja päätöksenteossa.

Koulutusohjelmassa syvennytään controllerin rooleihin eri näkökulmista; taloushallinnon tiimipelurina, asiantuntijana ja vaikuttavana johdon kumppanina sekä informaation tuottajana johtamisen ja päätöksenteon tueksi. Ohjelma tarjoaa mahdollisuuksia verkostoitumiseen ja kokemusten vaihtamiseen muiden osallistujien ja asiantuntijoiden kanssa.

Ohjelmassa kehität liiketoimintaosaamistasi ja syvennyt strategiseen suunnitteluun Business Controllerin näkökulmasta. Kehität myös omaa rooliasi asiantuntijana ja johdon sparraajana sekä vahvistat viestinnän ja vaikuttamisen tapojasi.

Ohjelma koostuu kolmesta kahden päivän moduulista, joissa on yhteensä kuusi päivää. Lisäksi ohjelman aikana työstetään henkilökohtaiseen kehittymiseen liittyvä välityö.

Lähiopetus tapahtuu Aalto EE:n tiloissa Helsingissä.