Avoin tiede ja tutkimus

Business Finland avoimen tieteen vaatimukset

Business Finland on sitoutunut avoimen tieteen ja tutkimuksen tavoitteisiin. Näihin kuuluu, että julkisin varoin tuetuissa organisaatioissa tuotetut julkaisut ja tieto, joka ei ole salassapidettävää, olisi avoimesti saatavilla jatkokäyttöä varten.

Alla oleville sivuille kerätyt rahoittajien vaatimukset saattavat muuttua. Tarkista aina tutkimusrahoittajien ajantasaiset avoimen tieteen käytännöt ja ohjeet aina näiden omilta verkkosivuilta.
Business Finland logo

Business Finland

Apua saatavilla

Avoimeen julkaisemiseen liittyvät kysymykset: [email protected]

Tutkimusdataan liittyvät kysymykset: [email protected]

Lisää tietoa avoimesta julkaisemisesta

ACRIS, avoin julkaiseminen ja rinnakkaistallennuspalvelu

Ohjeita avoimeen julkaisemiseen ja rinnakkaistallennukseen ACRISissa

A book and a pen with Aalto logo. Photo by Aino Huovio.

Avoin julkaiseminen ja sopimukset kustantajien kanssa

Hyödynnä kustantajien kanssa tekemiämme avoimen julkaisemisen sopimuksia. Sopimusten ansiosta Aalto-yliopiston tutkijat, toimiessaan artikkelin vastaavana kirjoittajana, voivat julkaista artikkeleita avoimena ilman kirjoittajamaksua (APC) tai alennetulla maksulla.

A group of three students engaging in teamwork, one presenting something from her laptop's screen

Lisää tietoa avoimesta tutkimusdatasta

Tutkimusdatan hallinta ja avoin tiede

Tutkimusdatan hyvä hallinta on osa laadukasta tutkimusprosessia ja luo kilpailuetua. Sivu kokoaa Aalto-yliopiston tuen, palvelut ja ohjeet tutkimusdatan hallintaan.

People talking with each other

Datanhallinnan suunnittelu ja suunnitelman laatiminen

Datanhallintasuunnitelmat ovat tärkeitä datan säilytykselle ja lisäksi monet rahoittajat edellyttävät niitä.

Petrimaljoissa on erivärisiä aineita
Rahoittajien avoimen tieteen vaatimukset