Avoimet työpaikat

Väitöskirjatutkija, sähköiset ilmiöt pehmeän aineen fysiikassa

Aalto-yliopiston teknillisen fysiikan laitoksen Active Matter -tutkimusryhmä etsii erinomaista väitöskirjatutkijaa suorittamaan tohtoritutkintoa pehmeän aineen fysiikan alalta. Väitöskirjatutkijan tavoitteena on kehittää uusia lähestymistapoja kolloidisten dispersioiden hallintaan sähkökenttien avulla. Valittu väitöskirjatutkija hyödyntää erilaisia kokeellisia ja laskennallisia menetelmiä ja tekee tiivistä yhteistyötä tutkimusryhmän muiden jäsenten kanssa.

Mitä odotamme sinulta

• Maisterin tutkinto fysiikan alalta, mieluiten kokeellisessa pehmeän aineen fysiikassa
  • Erinomainen ymmärrys yliopistotason fysiikasta ja halu oppia jatkuvasti lisää
  • Kyky työskennellä sekä itsenäisesti että osana monialaista tiimiä
  • Erinomainen kirjallisen ja suullisen englannin kielen taito, suomen kieltä ei vaadita
  • Aiempi kokemus kehittyneestä optisesta mikroskopiasta ja siihen liittyvistä data-analyysimenetelmistä katsotaan vahvaksi eduksi

Mitä tarjoamme

Tarjoamme valitulle henkilölle täysin rahoitetun väitöskirjaprojektin. Valittua opiskelijaa ohjaa professori Jaakko Timonen sekä yksi kokenut tutkijatohtori. Tehtävä täytetään aluksi 2 vuodeksi, ja sopimusta voidaan jatkaa vielä 2 vuotta onnistuneen väliarvioinnin jälkeen. Aalto-yliopiston tutkimus- ja opetushenkilöstön vuosittainen työmäärä on 1612 tuntia. Aalto-yliopisto noudattaa suomalaisten yliopistojen palkkausjärjestelmää. Aloituspalkka on noin 2700 €/kk (brutto) ja se nousee väitöskirjatutkijan edetessä tutkimuksessaan ja opinnoissaan. Sopimus sisältää Aalto-yliopiston työterveyshuollon. Ensisijainen työpaikka on Aalto-yliopiston Otaniemen kampus.

Kiinnostuitko?

Hae tehtävää toimittamalla hakemuksesi (englanniksi) ja liitteet Aalto-yliopiston verkkosivuilla olevan linkin kautta ("Apply Now") sähköisessä rekrytointijärjestelmässämme. Liitä mukaan seuraavat asiakirjat:

• Saatekirje, jossa kerrot motivaatiostasi, kokemuksestasi, sopivuudestasi tehtävään sekä uratavoitteistasi
  • CV sisältäen julkaisuluettelon
  • Tutkintotodistukset ja opintosuoritusotteet
  • Diplomityön tai Pro gradu -tutkielman PDF-kopio tai linkki siihen
  • Yksi tai useampi suosituskirje

Hakemusten viimeinen jättöpäivä on 31.5.2024. Käymme hakemuksia läpi ja saatamme kutsua sopivia hakijoita haastatteluun jo hakuaikana. Aalto-yliopisto pidättää oikeuden perustelluista syistä jättää tehtävän avoimeksi, pidentää hakuaikaa, avata hakuprosessin uudelleen ja ottaa huomioon hakijat, jotka eivät ole jättäneet hakemusta hakuajan kuluessa.

Lisätietoja Active Matter -ryhmästä löydät ryhmän verkkosivuilta. Voit ottaa myös yhteyttä professori Jaakko Timoseen ([email protected]) saadaksesi lisätietoja tehtävästä.

Huomaa: Aalto-yliopiston nykyisten työntekijöiden ja vierailijoiden tulee hakea paikkaa sisäisen Workday-järjestelmämme (Internal Jobs) kautta käyttämällä olemassa olevaa Workday-käyttäjätiliään (ei ulkoisen verkkosivun avointen työpaikkojen kautta).

Tietoa Aalto-yliopistosta

Aalto-yliopistossa tiede ja taide kohtaavat tekniikan ja talouden. Rakennamme kestävää tulevaisuutta saavuttamalla läpimurtoja avainalueillamme ja niiden yhtymäkohdissa. Samalla innostamme tulevaisuuden muutoksentekijöitä ja luomme ratkaisuja maailman suuriin haasteisiin. Yliopistoyhteisöömme kuuluu 13 000 opiskelijaa ja yli 4500 työntekijää, joista 400 on professoreita.  Kampuksemme sijaitsee Espoon Otaniemessä. Monimuotoisuus on osa meitä, ja teemme jatkuvaa työtä yhteisömme monimuotoisuuden ja syrjimättömyyden varmistamiseksi. Siksi kannustammekin päteviä hakijoita taustasta riippumatta liittymään yhteisöömme.

Teknillisen fysiikan laitoksen uraauurtava tutkimus Perustieteiden korkeakoulussa luo uusia sovelluksia sekä teollisuutta uudistavia teknologioita. Laitoksella keskitytään materiaalien fysiikkaan, kvanttiteknologioihin, pehmeän ja elävän aineen tutkimukseen ja edistyneisiin energiatieteisiin. Tutkimusalueet kattavat sekä perustutkimuksen että tärkeät sovellusalueet. Koulutamme tulevaisuuden asiantuntijoita datan ja teknologian asiantuntijoiksi, keksijöiksi ja teollisuuden ja yhteiskunnan tutkijoiksi.

Haluatko tietää lisää meistä ja tulevista kollegoistasi? Voit katsoa videot: Aalto University – Towards a better world, Aalto People ja Shaping a Sustainable Future. Lue lisää työskentelystä Aallossa: https://www.aalto.fi/en/careers-at-aalto

Kiinnostuitko?