Avoimet työpaikat

Tutkimusapulainen (diplomityöntekijä), organogeelien mekaaninen testaus

Aalto-yliopistossa tiede ja taide kohtaavat tekniikan ja talouden. Rakennamme kestävää tulevaisuutta tekemällä tutkimuksen läpimurtoja tieteenaloillamme ja niiden välillä, käynnistämällä huomisen muutoksentekijöitä ja luomalla uusia ratkaisuja suuriin globaaleihin haasteisiin. Yhteisömme koostuu 13 000 opiskelijasta, 400 professorista ja lähes 4 500 muusta tiedekunnasta ja henkilökunnasta, jotka työskentelevät dynaamisella kampuksellamme Espoossa. Monimuotoisuus on osa sitä, keitä olemme, ja työskentelemme aktiivisesti varmistaaksemme yhteisömme monimuotoisuuden ja inklusiivisuuden. Siksi kannustamme lämpimästi päteviä ehdokkaita kaikista taustoista liittymään yhteisöömme.

Teknillisen fysiikan laitoksella uraauurtava fysikaalisten tieteiden tutkimuksemme luo tärkeitä teollisia sovelluksia, joilla on suuri teknologinen potentiaali. Tutkimuksemme keskittyy materiaalifysiikkaan, kvanttiteknologiaan, pehmeään ja elävään aineeseen sekä kehittyneisiin energiaratkaisuihin. Aiheet ulottuvat perustutkimuksesta tärkeisiin sovelluksiin. Koulutamme tulevia sukupolvia tutkimuksen ja kehityksen ammattilaisia, data-asiantuntijoita, teknologia-asiantuntijoita, keksijöitä ja tutkijoita teollisuudelle ja yhteiskunnalle.

Molecular Materials (Molmat) -tutkimusryhmä tarjoaa

Tutkimusapulaisen (diplomityöntekijän) tehtävän organogeelien mekaanisessa testauksessa

Aalto-yliopiston teknillisen fysiikan laitoksen (Perustieteiden korkeakoulu) Molecular Materials -tutkimusryhmässä on tarjolla tutkimusapulaisen paikka diplomityön tekemistä varten. Aiheena on organogeelin mekaaninen testaus.

Tutkimusryhmämme tutkimuksessa kehitämme molekyylitasolla suunniteltuja materiaaleja, joilla on uudenlaisia toiminnallisuuksia.

Sinun roolisi ja tavoitteesi

Etsimme maisteriopiskelijaa työskentelemään kanssamme organogeelien synteesissä ja karakterisoinnissa. Tämä projekti sisältää materiaalien radikaalin polymeroinnin ja mekaanisen testauksen. Tavoitteena on mitata organogeelin mekaanisia ominaisuuksia käyttämällä vetotesteriä.

Työyhteisösi ja tiimisi

Sijoittuisit teknillisen fysiikan laitokselle Molecular Materials -tutkimusryhmään, jota johtaa professori Olli Ikkala. Lisätietoja ryhmästämme löytyy osoitteesta:

Kokemuksesi ja tavoitteesi

• Odotamme kokemusta aiheeseen läheisesti liittyvistä aloista, esim. perustiedot kemiallisesta synteesistä ja materiaalien karakterisointitekniikoista, tai kokemusta kemian laboratoriossa työskentelystä
  • Erinomainen opintomenestys
  • Hyvä englannin kielen taito ja tiimityöskentelytaidot

Kemian tai materiaalitieteiden taustan opiskelijat ovat etusijalla arviointiprosessissa, ja vielä parempi, jos olet jo työskennellyt polymeerien kanssa. Myös hakijat, joilla on vahva motivaatio oppia uutta, otetaan huomioon, vaikka heillä olisi erilainen tausta.

Mitä tarjoamme

Tarjoamme monitieteisen työympäristön, jossa on haastavia ja mielenkiintoisia aiheita liittyen muun muassa hydrogeeleihin ja biomimeettisiin materiaaleihin. Pääset myös mukaan Suomen Akatemian huippuyksikkö LIBERIN tieteelliseen tutkimusyhteisöön.

Työsopimus on määräaikainen ja se tehdään 6 kuukaudeksi. Aalto-yliopisto noudattaa suomalaisten yliopistojen palkkausjärjestelmää. Diplomityöntekijän palkka on noin 2250 € kuukaudessa (brutto). Sopimus sisältää Aalto-yliopiston työterveyshuollon.

Hae meille!

Jos olet kiinnostunut kuulemaan lisää ryhmästämme ja haluat hakea tehtävää, lähetä englanninkielinen hakemuksesi ja litteet rekrytointijärjestelmämme kautta klikkaamalla verkkosivuillamme olevaa linkkiä "Apply now!".

Lisääthän hakemuksellesi seuraavat liitteet:

• CV (max. yksi sivu)
  • Motivaatiokirje (max. yksi sivu, lyhyt esittely osaamisestasi)
  • Opintosuoritusotteet (maisterin tutkinnon ja mahdollisuuksien mukaan myös kandidaatintutkinnon)
  • Muu tukimateriaali (esim. suosituskirjeet)

Huomaa: Aalto-yliopiston työntekijöiden tulee hakea tehtävää sisäisen HR-järjestelmämme Workdayn (sisäiset työpaikat) kautta käyttämällä olemassa olevaa Workday-käyttäjätiliään (ei avointen työpaikkojen ulkoisen verkkosivun kautta). Aalto-yliopiston opiskelijoiden ja vierailijoiden tulee hakea ulkopuolisina hakijoina henkilökohtaisella sähköpostiosoitteella (ei Aalto-sähköpostilla).

Hakuaika päättyy 10.5.2024. Pyrimme täyttämään tehtävän 01.06.2024 alkaen ja aloitamme hakemusten arvioinnin jo hakuaikana. Paikka täytetään, kun sopiva hakija ilmaantuu.

Lisätietoja

Jos haluat kuulla lisää tehtävästä, voit ottaa yhteyttä Chen Liangiin [email protected]. Hakuprosessiin liittyvissä kysymyksissä voit olla yhteydessä HR Advisor Hanna Multisiltaan, [email protected].

Haluatko tietää lisää meistä ja tulevista kollegoistasi? Voit katsoa videot: Aalto-yliopisto – kohti parempaa maailmaa, Aalto People ja Shaping a Sustainable Future. Lue lisää työskentelystä Aallossa: https://www.aalto.fi/en/careers-at-aalto

Tutustu virtuaaliseen kampuskokemukseemme: https://virtualtour.aalto.fi/

Kiinnostuitko?