Avoimet työpaikat

Tutkijatohtori, vesivarojen hallinta ja muutos

Aalto-yliopistossa tiede ja taide kohtaavat tekniikan ja talouden. Rakennamme kestävää tulevaisuutta, innostamme tulevaisuuden muutoksentekijöitä ja luomme ratkaisuja yhteiskuntien suuriin haasteisiin. Yliopistoyhteisöömme kuuluu 13000 opiskelijaa ja yli 4500 työntekijää, joista 400 on professoreita. Kampuksemme sijaitsee Espoon Otaniemessä. Monimuotoisuus on osa meitä, ja teemme jatkuvaa työtä yhteisömme monimuotoisuuden ja syrjimättömyyden varmistamiseksi. Siksi kannustammekin päteviä hakijoita taustasta riippumatta liittymään yhteisöömme.

Tutkijatohtori, vesivarojen hallinta ja muutos

Aalto-yliopiston vesi- ja ympäristötekniikan tutkimusryhmässä (WAT: https://www.aalto.fi/en/department-of-built-environment/water-and-environmental-engineering) on avoinna kaksi tutkijatohtorin (postdoctoral researcher) tehtävää liittyen vesivarojen hallintaan ja muutokseen. Tehtävät tulevat osaksi apulaisprofessori Marko Keskisen vetämään tiimiä. Tehtävät liittyvät uuteen monitieteiseen Digitaaliset vedet - eli DIWA-lippulaivaan (www.digitalwaters.fi) ja erityisesti sen Transformative Water Management -tutkimusteemaan. Tehtävien keskeiset teemat liittyvät siis vesivarojen hallintaan ja sen muutoksiin, kestävyyteen sekä digitalisaatioon. Tehtävissä on mahdollisuus osallistua myös näihin teemoihin liittyvään sidosryhmäyhteistyöhön sekä yhteiskunnalliseen vaikuttavuustyöhön. Tehtävään voikin hakea monilla eri taustoilla ja erilaisella menetelmällisellä osaamisella (laadullinen ja/tai määrällinen tutkimus). Tehtävät täytetään vuoden 2027 loppuun saakka.

Tehtävissä onnistuminen vaatii aktiivista työskentelytapaa, vahvaa tutkimusosaamista sekä kiinnostusta vuorovaikutus- ja vaikuttavuustyöhön. Kokemus sidosryhmäyhteistyöstä sekä tieteen ja politiikan vuorovaikutuksesta on etu tehtävässä. Odotamme sinulta itsenäistä ja itseohjautuvaa työskentelyotetta, mutta samalla odotamme sinun nauttivan työskentelystä osana monitieteistä ja tieteidenvälistä ryhmää.

Tehtävät vaativat tohtorintutkinto soveltuvalta alalta, joita voivat olla esimerkiksi luonnonvarojen hallinta, vesitekniikka, ympäristötieteet, kestävyystieteet tai yhteiskuntatieteet. Tohtorintutkinto tulisi olla viimeisen 5 vuoden ajalta. Hyväksymme hakemuksia tohtoriopintojen loppuvaiheessa olevilta hakijoilta, mutta odotamme että tohtorintutkintosi on valmis tehtävässä aloittaessasi.

Tehtävä vaatii sujuvaa englannin kielen taitoa ja suomen kielen taito on vahva etu tehtävässä.

Hakuaika päättyy SUNNUNTAINA 26.5.2024, mutta pyrimme täyttämään tehtävän mahdollisimman pian, mahdollisesti jo hakuaikana.

Katso tarkemmat tiedot sekä ohjeet hakemiseen englanninkielisestä hakuilmoituksesta (Aalto / Open positions).

Lisätietoja

Työn sisältöön liittyvissä kysymyksissä ole sähköpostitse yhteydessä apulaisprofessori Marko Keskinen (@aalto.fi) ja hakemusteknisiin kysymyksiin liittyen HR-Advisor Kirsi Kärkkäinen (@aalto.fi).

Kiinnostuitko?