Avoimet työpaikat

Akateeminen koordinaattori, vesi- ja ympäristötekniikka sekä DIWA-lippulaiva

Aalto-yliopistossa tiede ja taide kohtaavat tekniikan ja talouden. Rakennamme kestävää tulevaisuutta, innostamme tulevaisuuden muutoksentekijöitä ja luomme ratkaisuja yhteiskuntien suuriin haasteisiin. Yliopistoyhteisöömme kuuluu 13000 opiskelijaa ja yli 4500 työntekijää, joista 400 on professoreita. Kampuksemme sijaitsee Espoon Otaniemessä. Monimuotoisuus on osa meitä, ja teemme jatkuvaa työtä yhteisömme monimuotoisuuden ja syrjimättömyyden varmistamiseksi. Siksi kannustammekin päteviä hakijoita taustasta riippumatta liittymään yhteisöömme.

Akateeminen koordinaattori, vesi- ja ympäristötekniikka sekä DIWA-lippulaiva

Haluatko yhdistää tutkimuksen ja yhteiskunnallisen vaikuttavuuden? Kiinnostaako sinua sidosryhmäyhteistyö, koordinointi sekä monitieteinen yhteistoiminta vesialalla? Tule siinä tapauksessa mukaan meidän WAT-tutkimusryhmän ja DIWA-lippulaivan monialaiseen porukkaan!

Aalto-yliopiston vesi- ja ympäristötekniikan tutkimusryhmä (WAT: https://www.aalto.fi/en/department-of-built-environment/water-and-environmental-engineering) etsii kokenutta akateemista koordinaattoria ryhmäänsä. Koordinaattori tulee olemaan keskeinen osa WAT:n tiimiä uudessa monitieteisessä Digitaaliset vedet - eli DIWA-lippulaivassa (www.digitalwaters.fi) ja hänen vastuullaan on koordinoida Aallon lippulaivaan liittyviä tehtäviä sekä suunnitella ja toteuttaa menestyksekästä sidosryhmäyhteistyötä ja yhteiskunnallista vaikuttavuutta. Tehtävässä pääset siis osaksi kahta aktiivista ja ainutlaatuista tutkimusyhteisöä: WAT-tutkimusryhmää sekä monialaista DIWA-lippulaivaa ja lippulaivan kumppaneita yhteiskunnan eri sektoreilta. Tehtävä täytetään tässä vaiheessa vuoden 2027 loppuun saakka.

Akateemisen koordinaattorin tehtävä jakaantuu kolmeen pääteemaan: 1) DIWA-lippulaivan kehittäminen ja koordinointi Aalto-yliopistossa; 2) laaja-alainen sidosryhmäyhteistyö sekä yhteiskunnallinen vaikuttavuus; ja 3) monialainen, ratkaisukeskeinen tutkimus ja siihen liittyvä yhteistyö.  Koordinaattorin tarkka toimenkuva määritellään yhdessä tehtävän valittavan henkilön kanssa näiden kolmen teeman puitteissa, mutta koordinaattorin keskeisten tehtävien on suunniteltu sisältävän:

• kehittää ja koordinoida Aallon osallistumista DIWA-lippulaivassa, läheisessä yhteistyössä WAT-tutkimusryhmän sekä DIWA:n Aalto-PI Eliisa Lotsarin ja vara-PI Marko Keskisen kanssa

• suunnitella ja toteuttaa lippulaivan sidosryhmäyhteistyötä ja yhteiskunnallista vaikuttavuutta yhteistyössä DIWA-lippulaivan organisaatioiden kanssa

• tehdä yhteistyötä ja tukea Aallon DIWA-lippulaivassa työskenteleviä tutkijoita, mukaan lukien tutkimusyhteistyön ja yhteisten aktiviteettien suunnitteleminen sekä rahoituksen hakeminen

• tehdä tutkimusta DIWA:n tutkimusteemoihin liittyen, yhteistyössä Aallon, Suomen ympäristökeskus Syken ja muiden DIWA:n tutkijoiden ja kumppaneiden kanssa

Tehtävään vaaditaan tohtorintutkinto soveltuvalta alalta ja kokemusta sekä tutkimuksesta että projektikoordinoinnista ja -hallinnoinnista. Kokemus sidosryhmäyhteistyöstä ja vaikuttavuustyöstä on vahva etu. Tehtävä vaatii sujuvaa englannin kielen taitoa ja suomen kielen taito on vahva etu tehtävässä.

Hakuaika umpeutuu SUNNUNTAINA 12.5.2024, mutta pyrimme täyttämään tehtävän mahdollisimman pian,  mahdollisesti jo hakuaikana.

Katso tarkemmat tiedot sekä ohjeet hakemiseen englanninkielisestä hakuilmoituksesta: https://www.aalto.fi/en/open-positions/academic-coordinator-in-water-and-environmental-engineering-diwa-flagship

Lisätietoja

Työn sisältöön liittyvissä kysymyksissä ole sähköpostitse yhteydessä apulaisprofessori Marko Keskinen (marko.keskinen[@]aalto.fi) ja hakemusteknisiin kysymyksiin liittyen HR Partner Sanni Mero (sanni.mero[@]aalto.fi).

Kiinnostuitko?