Aalto-yliopisto Junior

Kemia ja ympäristöoppi kevät 2022

Aalto Junior laboratoriossa on mahdollisuus päästä tutustumaan kemiaan toiminnallisissa työpajoissa. Monipuoliseen työvalikoimaan kuuluvat mm. kromatografiatyöt, rikostekniset työt sekä kestävään kehitykseen liittyvät työt, kuten aurinkokennon valmistus, tulevaisuuden autot ja IONCELL - selluloosan liuotus ja regenerointi. Toiminta on kouluryhmille maksutonta ja aiheita löytyy kaikille luokka-asteille alakoulusta lukioon.
biomuovi_Junior

Opintokäyntien tavoitteena on tutustua kemiaan käsillä tekemisen kautta kullekin ikäryhmälle räätälöidyissä työpajoissa. Toiminnan tavoitteena on lisäksi omaksua oikeat ja turvalliset kemian työtavat sekä innostaa tutkimaan ja havainnoimaan kemiallisia ilmiöitä. Lisäksi kussakin työpajassa linkitämme tieteelliset havainnot maailmaan ja yhteiskuntaan ympärillämme.

Koor­di­naat­tori:
Heidi Sillanpää