Lärcentret

Utrymmen för studier, grupparbete och möten

I Harald Herlin-lärcentret finns det många olika utrymmen för studier, grupparbete och möten. Utrymmena är tillgängliga under lärcentrets normala öppettider.

Ställen för att läsa och arbeta

I våra utrymmen finns hundratals platser för kunder och grupper av olika storlek. Dessa kan inte reserveras på förhand.

Som lugnast är det i läsesalen på andra våningen. Under tentperioderna är läsplatserna särskilt efterfrågade. Ta de andra kundernas arbetsro i beaktande och arbeta tyst.

Första våningen och K-våningen är livligare. Här kan du i lugn och ro diskutera och arbeta i grupp.

People reading at the 2nd floor of Learning Centre, near the collections of design and art.

Våning 2, samlingarna för konst och mode.

Kuva opiskelijoista opiskelemassa Oppimiskeskuksen 2. kerroksessa, lehtilukusalissa.

Våning 2, tidningsläsesal.

Valokuva Oppimiskeskuksen 1. kerroksen kahvilasta, jossa on asiakkaita.

Våning 1, café.

Valokuva Oppimiskeskuksen 1. kerroksen kahvilasta, jossa on asiakkaita.

Våning 1, café.

Valokuva Oppimiskeskuksen K-kerroksen Makerspace-tilasta, jossa opiskelijoita opiskelemassa.

K-våningen, Makerspace

Valokuva Oppimiskeskuksen K-kerroksen Cave Room -tilasta, jossa opiskelijoita istumassa.

K-våningen, Cave Room

Utrymmen för studier, grupparbete och möten

På våning 1 och 2 finns mötes- och grupprum för grupper på upp till 20 personer.

I bokningssystemet finns bilder och noggranna förteckningar över utrymmenas utrustning. Alla utrymmen kan enligt överenskommelse förses med flyttbara skärmar, whiteboards och blädderblock.

Studerande vid universitetet.

Genom att använda Aalto Space-appen

Universitetets personal:

booking.aalto.figenom att använda Aalto Space-appen

Övriga kunder

Tilamyynti/Aalto CRE

Andra studierelaterade utrymmen i lärcentret.

Exam-aalto.fi-logo

Exam room (wiki.aalto.fi) (extern länk)

Students can independently take exams or other tasks in the Exam rooms.

VR Hub facilities at Harald Herlin Learning Centre

VR Hub (studios.aalto.fi) (extern länk)

The VR Hub is dedicated to learning about extended reality experiences, located at the Harald Herlin Learning Centre. It can be booked with an Aalto user account.

Mini Studio facilities at Harald Herlin Learning Centre

Mini Studio (studios.aalto.fi) (extern länk)

Shoot a photo or video in a small, but very black room, with optional backdrops, located at the Harald Herlin Learning Centre. It can be used by anyone at Aalto University.

self service sttudio herokuva

Self Service Studio (studios.aalto.fi) (extern länk)

Tala till en kamera eller spela in en podcast med hjälp av inspelningsutrustning i ett föränderligt utrymme. Finns i Harald Herlin-lärcentret, reservationer görs med Aalto-användarkonto.

Kontaktuppgifter: Harald Herlin-lärcentret

Kontaktuppgifter som rör hela lärcentret. Vårt huvudverksamhetsställe är Harald Herlin-lärcentret (Otnäsvägen 9).

Aerial photo of the campus
    • Publicerat:
    • Uppdaterad: