Uutiset

Virtuaalihahmot, tekoäly ja mobiilit alustat – digitaalinen koulutus muutoksessa

DigiEduHack 2019 -tapahtuman voittajiksi valittiin Italiasta, Espanjasta ja Meksikosta tulevat tiimit. Voittajat valittiin yleisöäänestyksellä ja julkistettiin Global DigiEduHack Awards -tilaisuudessa 2.12.2019.
DigiEduHack 2019 at Learning Centre Pic: Mikko Raskinen
Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto

DigiEduHack-tapahtuma keräsi yli 1700 osallistujaa ratkaisemaan digitaaliseen oppimiseen liittyviä haasteita yhden vuorokauden aikana samanaikaisesti 21 eri maassa ympäri maailmaa. Päätapahtuma pidettiin Aalto-yliopistossa lokakuussa. 

DigiEduHack on Euroopan teknologiainstituutin (EIT) ympäristöohjelman, Climate-KICin, järjestämä hackathon ja sitä koordinoi Aalto-yliopisto. Tuloksena syntyi yli 130 ratkaisua digitaalisen oppimisen suurimpiin haasteisiin. Näistä ratkaisuista kymmenen valittiin finaaliin. Arvostelukriteereinä olivat esimerkiksi ratkaisun laatu, toteutettavuus ja kestävyys. 

“Onnittelen lämpimästi tämän ensimmäisen DigiEduHack-tapahtuman voittajia! Projektit heijastavat digitaalisen koulutuksen moninaista luonnetta, ja odotan innolla nähdäkseni niiden muuttuvan käytännöiksi”, toteaa innovaatioista, tutkimuksesta, kulttuurista, koulutuksesta ja nuorisosta vastaava EU-komissaari Mariya Gabriel

Kolme parasta ratkaisua, satunnaisjärjestyksessä esitettynä: 

Teaming 4.0, Monterrey Institute of Technology and Higher Education, Monterrey, Meksiko:
Parempia tiimejä tekoälyä käyttämällä. Ratkaisu perustuu yksilöllisten taitojen ja kokonaisvaltaisen tiimityön suorituksen ja tyytyväisyyden arviointeihin.

Tiedepakohuone, ICS Capozzi-Galilei School, Valenzano, Italia:
Tiedepakohuone on virtuaalinen työkalu antamaan opiskelijoille mukaansa tempaavan oppimiskokemuksen ja parantamaan erityisesti tieteellistä oppimista pelillistämisen kautta. Tiedepakohuoneen eri virtuaalihahmot ovat vuorovaikutuksessa kuuluisien tutkijoiden avatarien kanssa sallien näkymättömän maailman tulevan näkyväksi.

Student4Students, inLAB FIB, Polytechnic University of Catalonia, Barcelona, Espanja:
Miten nostatetaan kiinnostusta IT-alan opintoihin ja erityisesti kannustetaan naispuolisia opiskelijoita IT-alan, luonnontieteiden ja matematiikan yliopisto-opintoihin? Student4Students on mobiilialusta viimeisen vuoden lukio-opiskelijoille, joita kiinnostaa oppia lisää informatiikan alan uravaihtoehdoista ja olla yhteydessä alaa jo opiskelevien kanssa. 

Kolme parasta tiimiä palkitaan kukin 5000 euron palkinnolla Brysselissä, Belgiassa, 21.1.2020, ja heidät nimetään EU:n digitaalisen oppimisen lähettiläiksi. Lisätietoja palkintoseremoniasta on saatavilla myöhemmin.  

Lisätietoja 
www.digieduhack.com 
EIT Climate-KIC

Yhteydenotot
Ida Andersson
projektipäällikkö
DigiEduHack
[email protected]
p. 0504648094

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu

Lisää tästä aiheesta

Photo: Koite Health.
Tiedotteet Julkaistu:

Uusi menetelmä tappaa hampaista haitalliset bakteerit – hyötyjiä erityisesti syöpäpotilaat ja diabeetikot

Suomalaistutkijoiden kehittämä turvallinen menetelmä perustuu kaksoisvalohoitoon. Menetelmä ei häiritse suun normaalia bakteeriflooraa eikä aiheuta resistenssiä.
Annual Review: Dean Tuomas Auvinen, professor Jenni Reuter, HR Coordinator Hanna Nurmela. Photo: Enni Grundström
Palkitut, Tiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun vuosikatsauksessa juhlittiin vuoden 2019 huippuhetkiä

Helmikuun 5. päivä 2020 järjestetyssä tapahtumassa jaettiin yhteensä yhdeksän tunnustuspalkintoa Aalto ARTS -yhteisön jäsenille.
Kiertotalouslaboratorio, Ted Nuorivaara
Tiedotteet Julkaistu:

Kiertotalouden yhteislaboratorio avautui Otaniemessä

Geologian tutkimuskeskus GTK, VTT ja Aalto-yliopisto kehittävät Circular Raw Materials Hubissa ratkaisuja hiilineutraalin ja resurssitehokkaan yhteiskunnan tarpeisiin yhdessä teollisuuden kanssa.
Costa Smeralda varustelulaiturissa (Kuva: Meyer Turku Oy)
Tiedotteet Julkaistu:

Meyer Turku ja Aalto-yliopisto syvempään yhteistyöhön meritekniikan tutkimuksessa ja opetuksessa 

Tavoitteena on vahvistaa ja kehittää monialaista tutkimusyhteistyötä ja opetusta sekä tehostaa asiantuntijayhteistyötä.