Uutiset

Virtuaalihahmot, tekoäly ja mobiilit alustat – digitaalinen koulutus muutoksessa

DigiEduHack 2019 -tapahtuman voittajiksi valittiin Italiasta, Espanjasta ja Meksikosta tulevat tiimit. Voittajat valittiin yleisöäänestyksellä ja julkistettiin Global DigiEduHack Awards -tilaisuudessa 2.12.2019.
DigiEduHack 2019 at Learning Centre Pic: Mikko Raskinen
Kuva: Mikko Raskinen / Aalto-yliopisto

DigiEduHack-tapahtuma keräsi yli 1700 osallistujaa ratkaisemaan digitaaliseen oppimiseen liittyviä haasteita yhden vuorokauden aikana samanaikaisesti 21 eri maassa ympäri maailmaa. Päätapahtuma pidettiin Aalto-yliopistossa lokakuussa. 

DigiEduHack on Euroopan teknologiainstituutin (EIT) ympäristöohjelman, Climate-KICin, järjestämä hackathon ja sitä koordinoi Aalto-yliopisto. Tuloksena syntyi yli 130 ratkaisua digitaalisen oppimisen suurimpiin haasteisiin. Näistä ratkaisuista kymmenen valittiin finaaliin. Arvostelukriteereinä olivat esimerkiksi ratkaisun laatu, toteutettavuus ja kestävyys. 

“Onnittelen lämpimästi tämän ensimmäisen DigiEduHack-tapahtuman voittajia! Projektit heijastavat digitaalisen koulutuksen moninaista luonnetta, ja odotan innolla nähdäkseni niiden muuttuvan käytännöiksi”, toteaa innovaatioista, tutkimuksesta, kulttuurista, koulutuksesta ja nuorisosta vastaava EU-komissaari Mariya Gabriel

Kolme parasta ratkaisua, satunnaisjärjestyksessä esitettynä: 

Teaming 4.0, Monterrey Institute of Technology and Higher Education, Monterrey, Meksiko:
Parempia tiimejä tekoälyä käyttämällä. Ratkaisu perustuu yksilöllisten taitojen ja kokonaisvaltaisen tiimityön suorituksen ja tyytyväisyyden arviointeihin.

Tiedepakohuone, ICS Capozzi-Galilei School, Valenzano, Italia:
Tiedepakohuone on virtuaalinen työkalu antamaan opiskelijoille mukaansa tempaavan oppimiskokemuksen ja parantamaan erityisesti tieteellistä oppimista pelillistämisen kautta. Tiedepakohuoneen eri virtuaalihahmot ovat vuorovaikutuksessa kuuluisien tutkijoiden avatarien kanssa sallien näkymättömän maailman tulevan näkyväksi.

Student4Students, inLAB FIB, Polytechnic University of Catalonia, Barcelona, Espanja:
Miten nostatetaan kiinnostusta IT-alan opintoihin ja erityisesti kannustetaan naispuolisia opiskelijoita IT-alan, luonnontieteiden ja matematiikan yliopisto-opintoihin? Student4Students on mobiilialusta viimeisen vuoden lukio-opiskelijoille, joita kiinnostaa oppia lisää informatiikan alan uravaihtoehdoista ja olla yhteydessä alaa jo opiskelevien kanssa. 

Kolme parasta tiimiä palkitaan kukin 5000 euron palkinnolla Brysselissä, Belgiassa, 21.1.2020, ja heidät nimetään EU:n digitaalisen oppimisen lähettiläiksi. Lisätietoja palkintoseremoniasta on saatavilla myöhemmin.  

Lisätietoja 
www.digieduhack.com 
EIT Climate-KIC

Yhteydenotot
Ida Andersson
projektipäällikkö
DigiEduHack
[email protected]
p. 0504648094

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:

Lue lisää uutisia

Tuotekehityksen tiennäyttäjät 2024 palkintogaala
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Tuotekehityksen tiennäyttäjien 2024 voittajat

Uusi kansallinen Tuotekehityksen tiennäyttäjät -palkinto jaettiin 12.11.2024 Aalto-yliopistolla.
Värikkäitä kuvioita, jotka kuvastavat fotonisia aikakiteitä
Mediatiedotteet Julkaistu:

Tutkijoille läpimurto: Fotoniset aikakiteet voivat muuttaa valon käyttöä ja hallintaa

Uusi tutkimustulos voi lähitulevaisuudessa parantaa merkittävästi esimerkiksi lasereita, antureita ja optista tietojenkäsittelyä.
""
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Fyysikot löysivät mullistavan uuden tavan välittää suuria tietomääriä laservalon avulla

Valon ja sähkömagneettisten kenttien hallintaan pienissä valohurrikaaneissa keskittyvän tutkimuksen tulos voisi moninkertaistaa optisten kaapelien kautta kuljetettavan tiedon määrää.
Nainen ja mies katsovat ylöspäin
Tutkimus ja taide Julkaistu:

Miten kouluttaa ongelmanratkaisijoita? Uusi raportti valottaa parhaita käytäntöjä

Aalto Design Factoryn raportti korostaa koulutuksen opiskelijakeskeisyyttä, reaalimaailman haasteisiin tarttumista ja erilaisten toimijoiden yhteistyötä.