Vieraileva professori Paurav Shukla: “Näen BScBA-opiskelijoiden muutoksen itsevarmoiksi, ahkeriksi ja tunnollisiksi johtajiksi.”

Markkinoinnin professori Paurav Shukla on Digital & Data-Driven Marketing -laitoksen johtaja Southampton Business School -kauppakorkeakoulussa. Hänellä on laajaa akateemista kokemusta ja osaamista eri toimialoilta, ja hän on tarjonnut koulutusta sekä konsultointia monenlaisille yrityksille ja organisaatioille niin Euroopassa, Aasiassa kuin Pohjois-Afrikassakin. Shuklan opiskelijat ovat edustaneet kaikkiaan yli 60 eri kansallisuutta.
Professor of Marketing Paurav Shukla

Mitä opetat Mikkelissä?

Opetan BScBA-opiskelijoille Introduction to Marketing- sekä Comparative Consumer Behavior -kursseja.

Milloin opetit BScBA-ohjelmassa ensimmäistä kertaa?

Kauan sitten, kun koulu oli vielä nimeltään Helsingin kauppakorkeakoulu.

Mikä saa sinut palaamaan Mikkeliin yhä uudestaan?

Siihen vaikuttaa kokonaisvaltainen kokemukseni Mikkelistä: upeat opiskelijat, hienot järjestelyt sekä maisemanvaihdos kiireisestä Lontoosta Mikkeliin ja paikallisen luonnon kauneus.

Millaisia BScBA-ohjelman opiskelijat ovat?

Loistavia, ahkeria, kunnianhimoisia ja motivoituneita projektijohtajia, jotka osaavat opiskella ahkerasti - mutta myös juhlia ahkerasti.

BScBA-ohjelman opiskelijat ovat ahkeria, kunnianhimoisia ja motivoituneita."

Paurav Shukla, Professor of Marketing, Southampton Business School

Miten kurssit ja opiskelu eroavat kotiyliopistoosi verrattuna?

Eroja on siinä, miten kaikki on ylipäänsä järjestetty: opintojen rakenne, opetusympäristö jne. Southamptonissa on totuttu 12 viikon kursseihin, jotka sisältävät lomajakson sekä kahdesta kolmeen viikkoa lukuaikaa ennen tenttiä. Kun taas Mikkelissä kurssit suoritetaan kolmessa viikossa, yksi kerrallaan.

Mikä on hauskin muistosi Mikkelistä?

Tätä voisi kysyä Joanilta (ohjelmajohtaja) tai muulta henkilökunnalta. Heillä on paljon tarinoita minuun liittyen: kokkailumokista unohtuneisiin avaimiin, vierailuuni Pentissä, bussista myöhästymiseen, Lapin ja Tallinnan reissuihin, ja kaikkea siltä väliltä. Matkan varrella on tapahtunut monenlaista... Uskon kuitenkin olevani ainoa professori, jota on siteerattu ohjelman oppilaskunnan lehdessä, Bulletinissa. Saatte itse etsiä lehden numeron ja siteerauksen. 😊

Mikä on mielestäsi BScBA-ohjelman vahvuus?

Sen aikaansaama muutos opiskelijoissa. Opetan uusia opiskelijoita ensimmäisessä ja toisessa moduulissa, ja saapuessaan he ovat hieman arkoja ja hermostuneita. Mutta palatessani opettamaan moduulissa 10 näen heidän muuttuneen itsevarmoiksi, ahkeriksi ja tunnollisiksi johtajiksi. Tästä voi kiittää BScBA-ohjelman johtajaa, muuta henkilökuntaa ja opintojen rakennetta sekä eniten tietenkin opiskelijoita itseään. Ilman tätä yhdistelmää ja tiivistä yhteisöä, sellainen muutos ei olisi saavutettavissa.

Aalto University International Business -kandidaattiohjelma.jpg

International Business, kauppatieteiden kandidaatti (BScBA, Mikkeli) ja kauppatieteiden maisteri (Otaniemi)

International Business -kandidaattiohjelma (BScBA Program) tarjoaa opiskelijoille laaja-alaista osaamista ja kykyä rakentaa, kehittää ja johtaa yrityksiä kansainvälisellä asenteella. Kansainvälisesti suuntautunut kauppatieteiden kandidaatin tutkinto liiketoiminnan alalta avaa monenlaisia yksityisen ja julkisen sektorin uramahdollisuuksia useilla aloilla ympäri maailman.

Koulutustarjonta

Löydä lisää mielenkiintoista sisältöä sosiaalisen median kanavistamme

Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Italialaisen muotoilijan ja japanilaisen arkkitehdin suomalaisesta kulttuurista inspiroitunutta yhteistyötä nähdään Salone del Mobile -messuilla Milanossa huhtikuussa. INTERDEPENDENCE-näyttelyssä on esillä myös muita projekteja Aallosta.