Tulevaisuus tehdään nyt – lahjoita Aalto-yliopistolle

Aalto-yliopisto käynnistää varainhankintakampanjan.

Yrityksillä, yksityishenkilöillä, säätiöillä ja yhdistyksillä on nyt mahdollisuus tukea Aalto-yliopistoa. Suomi tarvitsee uusia ideoita, ratkaisuja, yrittäjyyttä, työtä ja uudenlaista johtajuutta. Tarvitaan uskallusta hypätä tuntemattomaan, tutkia, oppia ja yrittää. Aalto-yliopisto haluaa olla tässä vahva tekijä ja kumppani.

Tämän vuosituhannen yliopistona Aalto panostaa ensiluokkaiseen tutkimukseen ja opetukseen. Kaiken keskipisteessä ovat opiskelijat. Heidän innostuksensa tukeminen ja valmentamisensa tulevaisuuden työelämään on Aalto-yliopiston tärkein tavoite.

Lahjoituksia voi kohdentaa kolmelle alalle

Aalto-yliopiston tavoitteena on saada lahjoituksina 20 miljoonaa euroa kesäkuun 2017 loppuun mennessä. Valtion täydentävä rahoitus voi jopa nelinkertaistaa yliopiston saamat lahjoitusvarat.

Yli 10 000 euron lahjoituksen voi kohdentaa yliopiston toiminnalle yleisesti, kauppatieteelliselle koulutusalalle, taiteelliselle koulutusalalle tai teknistieteelliselle koulutusalalle. Aalto-yliopisto on perustanut näille aloille rahastot.

Vahvuusalueita, joihin yliopisto erityisesti panostaa, ovat ICT ja yhteiskunnan digitalisaatio, taide ja design, uudetmateriaalit ja luonnonvarojen kestävä käyttö sekä liiketoiminta muuttuvassa globaalissa ympäristössä.

Monialainen yhteistyö ja maailmanlaajuisesti verkottunut tutkimus näillä alueilla auttaa meitä löytämään uusia energiaratkaisuja, suunnittelemaan ja rakentamaan ihmisläheisiä elinympäristöjä sekä kehittämään terveyttä edistävää teknologiaa. Tiivis vuorovaikutus elinkeinoelämän kanssa vie tutkimuksen tulokset nopeasti käytäntöön. Näin syntyy innovaatioita, uusia yrityksiä, työpaikkoja ja hyvinvointia.

Kampanjakomiteassa alumnien osaamista

Varainhankinnan tavoitteita tukemaan on kutsuttu Aalto-yliopiston kolmella alalla menestyneitä vaikuttajia. Kampanjakomiteaa johtaa Nokian hallituksen puheenjohtaja Risto Siilasmaa.

– Suomalaiset yritykset tarvitsevat globaaleja osaajia, joilla on paitsi oman alansa huippuosaamista, myös kykyä toimia monialaisessa tiimissä. Luotan Aaltoon, sillä uskon, että menestyäksemme meidän täytyy tehdä jotain toisin kuin ennen, toteaa Siilasmaa.

Yliopisto lähestyy yrityksiä ja muita yhteisöjä keskustellakseen lahjoitusmahdollisuuksista. Alumnikunta ja muut yksityishenkilöt saavat Aallon kanavien kautta tietoa tulevaisuuden panostuksista ja voivat helposti lahjoittaa verkossa (aalto.fi/fundraising).

Suomi elää viennistä – teollisuus tarvitsee vahvoja innovaatiokumppaneita menestyäkseen globaalissa kilpailussa. Tekemällä edellä käyvää tutkimusta ja kouluttamalla uusia osaajia luodaan Suomeen uutta työtä, talouskasvua ja hyvinvointia. Varainhankinnan tuella Aalto-yliopisto pysyy mukana kansainvälisessä kilpailussa pitkällä aikajänteellä.

Kun lahjoitat Aalto-yliopistolle, tuet työtä vahvemman Suomen puolesta.

Lisätietoja:
Varainhankinnan verkkosivut (aalto.fi)
Vararehtori Hannu Seristö, [email protected], puh. 050 383 2478
Projektipäällikkö Sami Heikkiniemi, [email protected], puh. 050 400 7468

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu: