Tule mukaan ensimmäiseen Aallon avoimen tieteen palkintotapahtumaan

Tule kuulemaan avoimesta tieteestä, tapaamaan ihmisiä ja nauttimaan kahvi- ja jäätelötarjoilusta. Kaikki aaltolaiset ovat tervetulleita ilman ennakkoilmoittautumista!
Event information on a yellow to coral gradient background with yellow bubbles and a photo of a colorful event space.

Merkkaa kalenteriisi 7. toukokuuta, jolloin kokoonnumme juhlistamaan ensimmäistä Aalto-yliopistossa jaettua avoimen tieteen palkintoa Mordoriin (A Grid, Otakaari 5, 02150 Espoo). Ohjelma alkaa voittajasta, Aalto Materials Digitalization Platformista (AMAD), tehdyn lyhyen palkintovideon ensinäytöksellä. Tämän jälkeen AMAD pitää esityksen, jossa opimme palvelusta ja sen käytöstä lisää, ja lopuksi pääsemme kuuntelemaan paneelikeskustelua avoimesta tieteestä. Panelistien joukossa on muun muassa kunniamaininnan saanut professori Riikka Puurunen Kemian tekniikan korkeakoulusta. Paneelin jälkeen tarjolla on kahvia, jäätelöä (myös maidottomia vaihtoehtoja) ja vapaata juttelua.

Tapahtumaan ei tarvitse ilmoittautua, olet tervetullut vain tulemaan paikalle!
Tapahtumasivulta voit helposti lisätä tapahtuman kalenteriisi (Lisää kalenteriisi -nappi).

Tapahtumassa otetaan valokuvia, joissa saattaa näkyä myös yleisöä. Jos et halua tulla kuvatuksi, kerrothan kuvaajalle tapahtuman aikana!

Lue palkituista

Lara Ejtehadian, Patrick Rinke, and Ilari Lähteenmäki sitting with coffee mugs and smiling to the camera.

Aalto-yliopiston avoimen tieteen palkinnon 2023 voittaja – Aalto Materials Digitalization Platform (AMAD)

Haastattelimme Aallon ensimmäisen avoimen tieteen palkinnon voittajia AMAD-tiimistä.

Professor Riikka Puurunen, Catalysis Research group, Aalto Open Science Award, Honorary mention

Aalto-yliopiston avoimen tieteen palkinnon 2023 kunniamaininta – Professori Riikka Puurunen edistää esimerkillään kestävää avointa tiedettä

Haastattelimme Aallon ensimmäisen avoimen tieteen palkinnon kunniamaininnan saanutta professori Riikka Puurusta.

Two of the awardees and their robotic arm all holding colorful mugs. Aalto Open Science Award, Honorary mention.

Aalto-yliopiston avoimen tieteen palkinnon 2023 kolmas sija – Älykkään robotiikan ryhmän Robotic Manipulation of Deformable Objects -projekti

Haastattelimme Aallon ensimmäisen avoimen tieteen palkinnon kolmannen sijan saavuttaneita Älykkään robotiikan ryhmän jäseniä.

Tietoa avoimesta tutkimuksesta ja palveluista Aalto-yliopistossa

Tutkimusdatan hallinta ja avoin tiede

Tutkimusdatan hyvä hallinta on osa laadukasta tutkimusprosessia ja luo kilpailuetua. Sivu kokoaa Aalto-yliopiston tuen, palvelut ja ohjeet tutkimusdatan hallintaan.

People talking with each other

Avoimen tieteen ja tutkimusdatan hallinnan koulutukset

Tarjoamme kaikille avoimia, ilmaisia koulutuksia tutkimusdatan hallinnasta ja avoimesta tieteestä.

RDM & Open Science Training

Data-agentit

Data-agentit ovat tutkijoita, jotka toimivat tutkimusdatan hallinnan asiantuntijoina laitoksillaan ja kouluissaan.

Viisi henkilöä työskentelee pöydän ympärillä / Unto Rautio

Avoin tiede ja tutkimus

Avoin tiede on merkittävä tapa edistää tiedettä ja tieteen vaikuttavuutta yhteiskunnassa sekä mahdollistaa uudenlaista yhteistyötä ja innovaatioita.

Close-up of two students making notes on a research article while reading it.

Neljä iloista henkilöä juo kahvia ulkona ja heiluttaa kameralle.j
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Kahvia kiltahuoneella ja chattia Telegramissa – Pienet teot voivat auttaa psykologisesti turvallisen ilmapiirin luomisessa

Psykologisen turvallisuuden luominen ei ole pelkästään hyödyllistä – se on elintärkeää.
Niskanen and Otsuka
Yhteistyö Julkaistu:

Kurkistus funktionaalisten polysakkaridijohdannaisten elektrospinning-tutkimukseen

Meillä oli kunnia isännöidä vierailevaa puhujaa, tutkija Issei Otsukaa Grenoble Alpesin yliopistosta "Kahvia ja tiedettä" -tapahtumassamme. Otsuka vierailee Suomessa Researcher Short Mobility -ohjelmassa, jonka tarkoituksena on edistää Ranskan ja Suomen välisiä tieteellisiä kumppanuuksia.
KKJ Kauppa Otaniemi sisäänkäynti
Kampus Julkaistu:

Uusi aasialainen ruokakauppa, KKJ Kauppa Otaniemi, nyt avattu kauppakeskus A Blocissa

A Blocin ostostarjonta on parantunut KKJ Kauppa Otaniemen avajaisten myötä. Tämä on uusi määränpääsi kaikille aasialaisille tuotteille!
Ville Miikkulainen

Tutustu meihin: Apulaisprofessori Ville Miikkulainen

Ville Miikkulainen siirtyy professoriksi Aalto-yliopiston yliopistonlehtorin tehtävästä.