Palvelut

Avoimen tieteen ja tutkimusdatan hallinnan koulutukset

Aalto-yliopiston data-agentit ja Research Data Management Network tarjoavat kaikille avoimia koulutuksia tutkimusdatan hallinnasta ja avoimesta tieteestä.

Koulutukset sopivat tutkijoille, opiskelijoille ja yliopistojen palveluhenkilöstölle. Huomaa, että koulutuksiin osallistumisesta ei tarjota todistuksia tai opintopisteitä (lukuunottamatta Code Refinerya). Osallistuminen on maksutonta eikä vaadi aihepiirin aiempaa osaamista, ellei toisin mainita.

Aiempien koulutusten tallenteita löydät YouTube-kanavaltamme. YouTube-videoiden kuvauksista löydät myös linkit koulutuksissa käytettyihin kalvoihin.

Osa kaksi kertaa vuodessa järjestettävistä koulutuksistamme ovat toistuvia, mutta mukana on myös kokonaan uusia aiheita. Selaa sivua alas nähdäksesi kaikki koulutukset!

Kevät 2024 koulutustarjonta

AI in Research Work

AI in Research Work, 11.3.2024

Opi generatiivisen tekoälyn vaikutuksista tutkimustyöhön Staff Scientist ja data-agentti Enrico Glereanin ja data-agentti Pedro Silvan kanssa.

CodeRefinery

Code Refinery 12-14 & 19-21/March/2024

Jos kirjoitat koodia, jota käytetään tutkimuksessa, tämä työpaja on sinua varten!

Higher Education OER Policies: Examples from institutional to European level

Higher Education OER Policies: Examples from institutional to European level, 13.3.2024

Opi avoimien oppimateriaalien käytännöistä korkeakoulukontekstissa tutkijoiden Sandra Schön, Martin Ebner ja Rubén Vicente-Saez webinaarissa.

Tapahtumat
Handling of Personal Data in Research (Q&A)

Handling of Personal Data in Research (Q&A), 18.3.2024

Tule kysymään henkilödatan käytöstä tutkimuksessa Aalto-yliopiston laki- ja tutkimuspalveluiden asiantuntijoilta.

Privacy in Speech Technology Research

Privacy in Speech Technology Research, 21.3.2024

Opi yksityisyydensuojasta puheteknologian tutkimuksessa professori Tom Bäckströmin webinaarissa.

How to Store Research Data

How to Store Research Data, 26.3.2024

Opi miten säilytät tutkimusdataasi tietoturvallisesti data-agenttien Ilari Lähteenmäen ja Dan Häggmanin webinaarissa.

Tapahtumat
Exploring AI analysis of qualitative data

Exploring AI analysis of qualitative data, 9.4.2024

Opi tekoälyn hyödyntämisestä laadullisen datan käsittelyssä Staff Scientist ja data-agentti Enrico Glereanin webinaarissa.

How to Store Sensitive or Confidential Data

How to Store Sensitive or Confidential Data, 11.4.2024

Opi miten säilytät sensitiivistä tutkimusdataa tietoturvallisesti data-agenttien Ilari Lähteenmäen ja Dan Häggmanin webinaarissa.

Tapahtumat

Finnish Social Science Data Archive: Open archiving of data collected from human subjects, 16.4.2024

Opi henkilöistä kerätyn datan avaamisesta Yhteiskuntatieteellisen tietoarkiston johtavan asiantuntijan Arja Kuula-Luumin webinaarissa.

DMPs: online workshop

Data Management Plans: Online workshop for researchers, 17.4.2024

Opi kirjoittamaan datanhallintasuunnitelma tietoasiantuntija Lucie Hradeckán ja data-agentti Enrico Glereanin webinaarissa.

DMPs: on-site workshop

Data Management Plans: On-site workshop for researchers, 18.4.2024

Opi kirjoittamaan datanhallintasuunnitelma tässä kampuksella tapahtuvassa työpajassa tietoasiantuntija Lucie Hradeckán ja data-agentti Enrico Glereanin kanssa.

Tapahtumat
How to share research data: Examples from engineering and human sciences

How to Share Research Data: Examples from engineering and human sciences, 23.4.2024

Opi datan avaamisesta data-agentti Clemens Ichelnin ja tietoasiantuntija Laura Muren webinaarissa.

Yellow YouTube icon

Opi omalla ajallasi

Ehtikö jokin kiinnostava webinaari mennä ohi? Suuntaa YouTube-kanavallemme, josta löydät koulutustallenteita.

Huomaathan, että kaikkia webinaareja ei tallenneta, ja livewebinaareista tallenteen ilmestymiseen on muutaman viikon viive.

Aalto tutkimuspalvelut YouTube-kanava

Other related training & resources at Aalto

Publishing open code to GitHub and Zenodo

Live recording of the process of publishing Open Code to GitHub and Zenodo (ulkoinen linkki)

Live recording of publishing Open Code to GitHub and Zenodo - case DRM-ALD-Arts (code by Karsten Arts) by Jänis Järvilehto and Riikka Puurunen.

Muiden tarjoamaa koulutusta

CSC tarjoaa monipuolista koulutusta myös tutkimusdatanhallintaan liittyvistä aiheista.

CSC logo

CSC:n koulutuskalenteri (ulkoinen linkki)

CSC tarjoaa monipuolista tieteellisen laskennan, tiedonhallinnan ja tietoverkkojen koulutusta.

Palaa tutkimusdatan hallinnan pääsivulle

People talking with each other

Tutkimusdatan hallinta ja avoin tiede

Tutkimusdatan hyvä hallinta on osa laadukasta tutkimusprosessia ja luo kilpailuetua. Sivu kokoaa Aalto-yliopiston tuen, palvelut ja ohjeet tutkimusdatan hallintaan.

Palvelut
Tätä palvelua tarjoaa:

Tutkimus- ja innovaatiopalvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.