S-ryhmä jälleen Kauppakorkeakoulun Premium Partneriksi

Sopimus kattaa laajasti yhteistyön eri osa-alueita näkyvyyteen, opetukseen osallistumiseen sekä tutkimusprojekteihin liittyen.
assis_60_7533_web_fi.jpg

S-ryhmä palasi Premium Partnereiden joukkoon solmimalla kolmevuotisen sopimuksen Kauppakorkeakoulun kanssa.

S-ryhmä liittyi ensimmäisten yritysten joukossa mukaan Kauppakorkeakoulun partneriohjelmaan jo vuonna 2001. Nyt solmittu Premium Partneruus jatkaa yhteistä perinnettä jälleen kolmella vuodella eteenpäin. S-ryhmällä on myös ollut nimikkosali Töölön kampuksella yhteistyön alusta lähtien.

– Haluamme näkyä Kauppakorkeakoulun opiskelijoiden arjessa ja kertoa samalla S-ryhmän tarjoamista monipuolisista ja kiinnostavista työ- ja uramahdollisuuksista. Esimerkiksi S-Trainee-ohjelman kautta S-ryhmä on rekrytoinut vastavalmistuneita korkeakoulututkinnon suorittaneita opiskelijoita jo vuosikymmenten ajan, SOK:n pääjohtaja Taavi Heikkilä toteaa.

Konkreettisia toimia yhteistyön puitteissa on käynnistynyt kuluvan vuoden osalta jo useita. S-ryhmä tarjosi mm. casen eli omaan liiketoimintaansa liittyvän haasteen opiskelijoiden pureskeltavaksi neljän maisteriohjelman yhteiselle CapStone-kurssille. Lisäksi S-Trainee-ohjelmaa edelleen kehitetään yhdessä Kauppakorkeakoulun opiskelijoista koostuvan raadin avulla.

Aikaisempina vuosina S-ryhmä on tehnyt yhdessä Kauppakorkeakoulun opiskelijoiden kanssa useita yritysprojekteja, joissa opiskelijat ovat pureutuneet ohjaajansa johdolla johonkin S-ryhmälle ajankohtaiseen kehittämisteemaan.

– Opiskelijoiden tekemä työnjälki on ollut laadukasta ja projektit ovat tuottaneet meille todellista hyötyä. Opiskelijat ovat olleet mukana kehittämissä muun muassa S-ryhmän yritysasiakkuuksien konseptia, selvittämässä itsepalvelukassojen käyttöönoton mahdollisuuksia sekä ideoimassa monikanavaista Prismaa, Taavi Heikkilä kertoo.

– S-ryhmä on yksi Kauppakorkeakoulun pitkäaikaisimmista kumppaneista. Olemme todella iloisia että yhteistyömme jatkuu edelleen, toteaa Kauppakorkeakoulun dekaani Ingmar Björkman

Partneriohjelman kautta yritykset pääsevät tekemään pitkäjänteistä yhteistyötä Kauppakorkeakoulun kanssa monella eri osa-alueella. Työnantajamielikuvan kehittäminen, opetukseen osallistuminen, tutkimusyhteistyö esimerkiksi opiskelijaprojektien yhteydessä sekä vierailuluennoitsijana toimiminen ovat kaikki esimerkkejä mahdollisista yhteistyön tavoista. Tällä hetkellä ohjelman piirissä on 13 yritystä.

Lisätietoja:
Anne Salonvaara
Corporate Relations Manager
Kauppakorkeakoulu
p. 050 590 5620

Karlos Kotkas
Kehityspäällikkö
SOK Strategiapalvelut

Yliopiston lukuvuoden avajaistilaisuus 3.9.2023. Kuva: Mikko Raskinen
Yhteistyö Julkaistu:

Alumni, ovatko yhteystietosi ajan tasalla?

Kesällä 2024 Aalto-yliopisto toteuttaa tekstiviestikampanjan, jossa pyydetään alumneja päivittämään yhteystietonsa.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.
Kampus, Yhteistyö, Yliopisto Julkaistu:

HR palvelupisteen kesätauko ja uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen

HR palvelupiste on kesätauolla 28.6 - 5.8.2024. Uudet aukioloajat 6.8.2024 alkaen ovat tiistai - torstai klo 12.00 - 15.00. Huom! aukioloajat muuttuvat 6.8.2024 alkaen.
Joukko ihmisiä kävelee Lehmuskujaa pitkin kesällä
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Vahva kokonaistulos: Suomen Akatemialta 27,5 miljoonaa euroa tutkimukseen

Akatemiatutkija- ja akatemiahankerahoituksen sai yhteensä 52 aaltolaista. Aalto-yliopistolle myönnetty rahoitus on kokonaisuudessaan 27,5 miljoonaa euroa.