Pedagoginen koulutus syksyllä 2023

Haluatko kehittyä opettajana? Pedagogiset kurssit tarjoavat sinulle mahdollisuuden kehittää omaa opetustasi ja opettajuuttasi. Ilmoittaudu syksyn 2023 kursseille nyt!
Pedagogisen koulutuksen rakenne

Aalto tarjoaa henkilökunnalle syksyllä 2023 useita pedagogisia kursseja

Ilmoittautumislinkit syksyn kursseille löydät klikkaamalla alla olevia linkkejä kurssikuvauksiin. Tieto kurssille pääsystä lähetetään ilmoittautuneille pääsääntöisesti viimeistään kolme viikkoa ennen kurssin alkua. Aallon pedagoginen koulutus (25 op) koostuu neljästä ydinkurssista (A! Peda Intro, Oppiminen ja opetus yliopistossa, Opetuksen suunnittelu ja Opetusharjoittelu) sekä valinnaisista kursseista (5op). Jos olet kiinnostunut, olet tervetullut opiskelemaan valinnaisia kursseja enemmänkin kuin pedagogiseen koulutuksen kokonaisuuteen vaaditut 5 opintopistettä.

Ydinkurssit syksyllä 2023:

Valinnaiset kurssit syksyllä 2023:

Valinnaisten kurssien tarjontaan voi tulla pieniä muutoksia syksyn kuluessa.

Huomaathan, että kurssit on suunnattu ensisijaisesti Aalto-yliopiston opetustehtävissä toimiville henkilöille, eikä niille ilmoittautuminen ole mahdollista yliopiston ulkopuolelta.

Lisätietoa Aallon tarjoamasta pedagogisesta koulutuksesta saat pedagogisten koulutusten pääsivulta tai voit kysyä tarkennuksia MyTeaching Support -palvelun kautta.

Personal Impact hero page logo

Personal Impact

Personal Impact kokoaa yhteen Aallossa opetettavia, opintopisteellisiä kursseja esimerkiksi itsensä johtamisesta, arvoista, merkityksellisyydestä ja hyvinvoinnista.

Muut opinnot
People talking and working in the café in Harald Herlin Learning Center, white lamps hanging in front.

Aallon pedagoginen koulutus opetushenkilökunnalle

Haluatko kehittyä opettajana? Aloita pedagoginen koulutus A! peda intro -kurssilla ja jatka muilla ydinkursseillamme, tai katso valinnaisten kurssien tarjonta.

Palvelut
working with books and laptop

Hilma-verkosto tarjoaa feministisen pedagogiikan opintoja opettajille

Aalto-yliopisto on vuoden 2021 alusta alkaen kansallisen sukupuolentutkimusverkosto Hilman jäsen. Kansallisen sukupuolentutkimusverkoston tavoitteena on sukupuolentutkimuksen valtakunnallisen opetuksen ja feministisen pedagogiikan kehittäminen ja toteuttaminen sekä tiedonvälityksen parantaminen.

Opetus ja oppiminen

Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Opiskelijoita tutkimassa kirjaston hyllyjen sisältöä
Opinnot Julkaistu:
Sinipaitainen nainen, jolla on lyhyet tummat hiukset ja tummasankaiset silmälasit
Nimitykset Julkaistu:

Työelämäprofessori Pia Hannukainen: ”Uskon muotoilun voimaan jatkossakin”

Hannukaisen mielestä on tärkeää, että yrityksissä on osaavia muotoilijoita ja muotoilijoiksi valmistuvilla riittävä osaaminen työelämän tarpeisiin.
Two African women working on a project
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Yrittäjyyden sisällyttäminen metsä- ja maatalouskoulutukseen on ratkaisevan tärkeää Afrikalle

Apulaisprofessori Patrick Shulist kehittää yrittäjyyskoulutusta yhdessä afrikkalaisten kumppaneiden kanssa.