Osallistava ja turvallinen vuorovaikutus on tärkeää kriisiaikoina

Erityisesti näinä aikoina on tärkeää että pidämme huolta osallistavasta ja turvallisesta vuorovaikutuksesta yhteisömme kaikille jäsenille - itsellemme ja kaikille muille.

Strategiaprojekti Oasis of Radical Wellbeing on julkaissut materiaalia opetuksen ja oppimisen tueksi. Sivut keskittyvät tukemaan tärkeitä ja ajankohtaisia opetusen hyvinvoinnin, yhteisöllisyyden ja kuulumisen tukemisen ja inklusiivisten opetuskäytänteiden teemoja.

Oasis of Radical Wellbeing on Aalto-yliopiston projekti, joka pyrkii parantamaan kokonaisvaltaista hyvinvointia koko Aallon yhteisölle. Oasis pyrkii tavoittamaan kaikki Aallon opiskelijat, henkilökunnan, opettajat ja tutkijat. Oasis jakaa hyvinvoinnin asiantuntijuutta ja tutkimus-perustaista tietoa hyvinvoinnista.
Oasis of Radical Wellbeing 2022.
Oasis of Radical Wellbeing, 2022.
Group of student working together

Osallistavan ja turvallisen vuorovaikutuksen periaatteista sopiminen kurssilla

Inklusiivisia opetuskäytännot ovat erottamaton osa korkealaatuisia opetuskäytäntöjä, joten inklusiiviset opetuskäytännöt vaikuttaa kaikkiin kurssin ja oppimiskokemuksen osiin.

Palvelut
students lecture

Yhteisöllisyyden ja osallisuuden tukeminen opetuksessa

Yhteisöllisyydessä ja osallisuudessa keskeistä on että yhteisön jäsenet kokevat tulevansa hyväksytyksi ja arvostetuksi omana itsenään. Opiskeluyhteisöön kuulumisella tarkoitetaan kokemusta opintojen merkityksellisyydestä ja samaistumisesta opiskelijayhteisöön. Kuulumisen tunne on yksilöllinen, ja prosessi voi lähteä käyntiin vain jos opiskelija samaistaa itsensä yhteisöön. Siksi on tärkeää miettiä inklusiivia, monenlaiset opiskelijat sallivia kurssikäytäntöjä.

Palvelut

Honorary doctors talks 2024
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
KY United -jalkapallojoukkue, 2024. Kuva: Eemil Kari
Yliopisto Julkaistu:

Jalkapallojoukkue KY United kohtaa sensaatiomaisesti Käpylän Pallon edustusjoukkueen tiistaina 16.4.2024

KY United saa vastaansa Suomen toiseksi korkeimmalla sarjatasolla pelaavan KäPan Suomen Cupin 3. kierroksella.
Olli Ikkala ja Esa Saarinen
Yliopisto Julkaistu:

Olli Ikkala ja Esa Saarinen löysivät barokkimusiikista ja luennoimisesta yhteisen sävelen

Kohdatessaan Olli Ikkala ja Esa Saarinen keskustelivat uruista ja luentojen tunnelmasta.