Monitaidefestivaali Art For All järjestetään Malmin lentokentällä elokuussa

Art for all festival flyer
Art For All Festivaali järjestetään 20.-22.8.2021 Malmin lentokentällä

Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun ja Taideyiopiston taideopiskelijat ja vastavalmistuneet järjestävät monitaidefestivaalin Art For All, joka järjestetään 20.-22.8.2021 Malmin lentokentällä. Festivaalissa on esillä teoksia esittävistä taiteista installaatioihin sekä audiovisuaalisiin teoksiin. Haluaisitko osallistua festivaaliin osana festivaalitiimiä tai ilmoittamalla teoksesi osaksi taiteellista kokonaisuutta?

Art For All ry

Art For All ry on taiteentekijöiden yhteisö, jonka tavoitteena on vahvistaa taide- ja kulttuurialan keskinäistä yhteistyötä. Yhdistys on saanut alkunsa Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun ja Taideyiopiston taideopiskelijoiden sekä oppilaitoksista vastavalmistuneiden aloitteesta.

Taiteilijahaku

Art For All järjestää taiteilijahaun festivaaliin. Taiteilijat valitaan viimeisen hakupäivän 7.9.2021 jälkeen ja teoksista muodostetaan yhtenäinen kokonaisuus. Taiteilijoilla on aikaa työskennellä ja valmistautua heinäkuun ja elokuun alun ajan. Tänä aikana työryhmiä ohjataan teosten tilaan sovittamisessa.

Hangaariresidenssi

16.8.-19.8. taiteilijat kasaavat teokset hangaarissa. Taiteilijoiden työskentely on tärkeä osa tapahtumaa. Hangaarissa työskentelyn aikana taiteilijat kohtaavat ja oppivat toisiltaan. Tapahtuman avajaiset järjestetään 20.8. ja hangaarin ovet ovat auki yleisölle viikonlopun ajan.

Lisätietoja ja osallistumisinfoa tapahtumasta löytyy yhdistyksen nettisivuilta. Ole yhteydessä festivaalin järjestäjiin mikäli tapahtumaan liittyen herää kysymyksiä:

artforall.fi

@artforallry (Instagram ja Facebook)

Professori Maria Sammalkorpi

Tutustu meihin: Professori Maria Sammalkorpi

Sammalkorpi on väitellyt tohtoriksi Teknillisestä korkeakoulusta vuonna 2004. Väiteltyään Sammalkorpi on toiminut tutkijana mm. Princetonin ja Yalen yliopistoissa sekä Aalto-yliopistossa.
bakteereja ohjataan magneettikentän avulla
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Fyysikot saivat bakteerit uimaan lähes täydellisissä riveissä

Bakteerien ohjaaminen onnistui magneettikentän avulla. Löytö auttaa ymmärtämään bakteeripopulaatioiden käyttäytymistä ja voi jatkossa auttaa esimerkiksi kehittämään uuden sukupolven materiaaleja, joista kaavaillaan apua muun muassa lääkkeiden kohdennettuun kuljettamiseen kehon sisällä.
2020 rajanylitykset pohjoismaissa
Mediatiedotteet, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Tutkijat loivat ainutlaatuisen ennustemallin kuvaamaan pandemian leviämistä maiden rajojen yli

Pohjoismainen yhteishanke pureutui koronaviruksen leviämiseen vuonna 2020. Tutkimuksen avulla voidaan jatkossa ennakoida paremmin, milloin ja mitkä matkustusrajoitukset ovat pandemiaolosuhteissa tarkoituksenmukaisia.
Event poster with a young researcher looking down with lighst and code reflected around her.
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Unite! Research Week 14.-18.lokakuussa, Grenoble-Autrans

Verkostoitumistapahtuma tohtoriopiskelijoille Unite!-verkoston yliopistoista.