Menestyksekkäiden CEMS-opintojen ympärille perustetaan uusi maisteriohjelma

Kauppakorkeakoulussa alkaa vuoden kuluttua uusi Global Management -maisteriohjelma.
CEMS MIM -tutkinnon suorittaneet aaltolaiset vuonna 2015.

Uusi Global Management -maisteriohjelma tarjoaa opiskelijoille ainutlaatuisen mahdollisuuden. Ohjelman puitteissa voi hankkia samanaikaisesti kaksi korkealle arvostettua tutkintoa, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun myöntämän KTM-tutkinnon ja kansainvälisen johtamisen CEMS MIM (Master’s in International Management) -tutkinnon. CEMS MIM -tutkinnon myöntää The Global Alliance in Management Education.

Ohjelmaan on mahdollista hakea ensimmäistä kertaa tulevana talvena. Hakuaika syksyllä 2017 alkaviin opintoihin alkaa joulukuussa 2016 ja päättyy tammikuussa 2017. Global Management -ohjelma koostuu CEMS MIM -opinnoista ja erikoistumislinjasta yhdellä fokusalueista, joita ovat

• laskentatoimi,
  • yritysviestintä,
  • yrittäjyys ja innovaatiojohtaminen,
  • rahoitus,
  • johtaminen ja kansainvälinen liiketoiminta,
  • markkinointi tai
  • strategia.

Ensimmäisen opiskeluvuoden aikana opiskelijat suorittavat erikoistumislinjan kurssit ja tekevät opinnäytetyönsä (gradun). Toisena opiskeluvuotena suoritetaan CEMS MIM -opinnot, joihin kuuluu mm. lukukauden kestävä vaihtojakso toisessa CEMS-yliopistossa, CEMS-kursseja ja laaja bisnesprojekti, kansainvälinen harjoittelu ja seminaareja, joissa perehdytään syvällisesti työelämässä vaadittaviin taitoihin.

Global Management -maisteriohjelman opiskelussa korostuu intensiivinen yhteystyö CEMS MIM -verkoston kesken. CEMS on globaali 30 akateemisen oppilaitoksen, 70 kansainvälisen yrityksen ja 5 sosiaalisen jäsenen liittouma, joka kiinteässä yhteistyössä tuottaa CEMS Master’s in International Management (MIM) -ohjelman. CEMSin tavoite on kouluttaa vastuullisia tulevaisuuden johtajia ja asiantuntijoita kansainvälisen liiketoiminnan tehtäviin.

Erikoistumislinjan ja kansainvälisen CEMS MIM -opintojen yhdistelmänä Global Management- ohjelma tarjoaa opskelijoille mahdollisuuden opiskella kansainvälisten, eri puolilta CEMS- verkostoa tulevien opiskelijoiden keskuudessa – akateemisen tutkimushenkilökunnan johdolla, yhteistyössä CEMS-yritysjäsenten ja alumnien kanssa.

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulu on ollut Suomen jäsen CEMS-verkostossa vuodesta 1998 lähtien. Aiemmin CEMS MIM -ohjelma on ollut mahdollista yhdistää Aallon muihin maisteriohjelmiin ja suorittaa maisteriopintojen ohella. Tämä mahdollisuus tarjotaan viimeisen kerran lukuvuonna 2017–2018.

Lisätietoja:

CEMS Programme Managers:
Liisa Kotilainen

Arja Sahlberg

CEMS Academic Director:
Professor of Practice Rita Järventie-Thesleff
+358 50 3482051

Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Kaksi tummiin pukeutunutta miestä istuu suunnittelemiensa huonekalujen keskellä
Tutkimus ja taide, Opinnot Julkaistu:

Aaltolaisten muotoilua esillä Milanon huonekalumessuilla

Saastamoisen säätiön edustajat
Yhteistyö Julkaistu:

Saastamoisen säätiö toimii aktiivisesti edistääkseen tiedettä ja taidetta kansainvälisesti

Yhteiskunnallinen vaikuttaminen ja tuen kohdistaminen nuorten hyväksi on säätiölle tärkeää.