Maaliskuun yhteishaussa yli 12 000 hakijaa Aalto-yliopistoon

Erityisesti ensisijaisten hakemusten määrä kasvoi vahvasti.
Naispuolinen opiskelija katsoo yläviistoon läpinäkyvän seinän edessä.

Tämän kevään korkeakoulujen suomen- ja ruotsinkielisten ohjelmien yhteishaussa Aalto-yliopistoon hakeneiden määrä jatkoi nousuaan viime vuodesta. Erityisesti ensisijaisten hakemusten määrässä koettiin vahvaa kasvua.

Kauppatieteiden suomenkieliseen kandidaattiohjelmaan saapui 5730 hakemusta, joista ensisijaisia hakemuksia oli 3576. Viime vuoteen verrattuna ensisijaisten hakemusten määrä kasvoi 12 prosenttia.

Tekniikan alan hakukohteisiin oli yhteensä 4314 hakijaa, ja heistä ensisijaisia oli 3029. Hakijamäärä sisältää myös avoimen yliopiston väylän ja MAOL-kilpailuissa menestyneiden väylän kautta hakeneet. Viime vuoteen verrattuna ensisijaisten hakijoiden määrä kasvoi 11 prosenttia. Tekniikan alalla vuoden nousija oli maisema-arkkitehtuurin hakukohde. Sen hakijamäärä nousi yli 50 prosenttia, ja ensisijaisten hakijoiden osuus tässä hakukohteessa oli 78 %.

Taiteiden alalla hakijoita oli 1853, ja heistä ensisijaisia oli 1488.  Ensisijaisten hakijoiden määrä nousi 10 prosenttia.

Luvut perustuvat heti hakuajan päättymisen jälkeen Opintopolusta otettuihin lukuihin, joten luvut saattavat muuttua jonkin verran raporttien päivittämisen ja hakemusten käsittelyn myötä.

Valtakunnallisen yhteishaun tulokset julkaistaan viimeistään 8.7.2020.

Myös Aalto-yliopiston englanninkieliset kandidaattiohjelmat ovat kasvattaneet suosiotaan tammikuussa päättyneessä haussa, niiden hakemusmäärä kasvoi yli 50 %.

Lue myös:
Koronaviruksen vaikutus opiskelijavalintoihin Aalto-yliopistossa

Lisätietoja:

Aalto Squad students on campus
Opinnot Julkaistu:

Hakijoiden määrä Aalto-yliopistoon kasvoi kevään toisessa yhteishaussa

Suomen- ja ruotsinkielisiin kandidaattikoulutuksiin oli 13 500 hakijaa
Nainen seisoo ulkona kädet levitettynä sivuille. Taustalla näkyy kaupunki, merta ja vuoria.
Opinnot Julkaistu:

Fia Hedman pääsi kehittämään taitojaan ja oppi valtavasti uutta korkeakouluharjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä

Bella-Fia Hedman työskenteli syksyllä 2023 neljän kuukauden ajan viestinnän ja markkinoinnin harjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä.
KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Charlotte Henriksson, Kauppiksen opiskelija
Opinnot Julkaistu:

Alppihiihdossa tarvitaan lihasvoimaa, nopeutta, kestävyyttä ja henkistä kanttia

Alppihiihtäjä Charlotte Henriksson opiskelee ensimmäistä vuottaan Kauppakorkeakoulussa.