Living+ Platformin aamukahvitilaisuudessa keskusteltiin kaupunkitutkimuksen ja insinööritieteiden tutkimuksesta ja opetuksesta

A cross-disciplinary group of researchers and professors met on March 5th at the Living+ Hub. They discussed new research and educational initiatives undertaken in the field of urban studies and engineering. The Living+ Platform continues to organize events on topics related to human-centered living environments.
Living+ Platform cross-disciplinary morning coffee discussion on urban studies and engineering
Cross-disciplinary discussion on urban studies and engineering at the Living+ Hub. Photo by Aija Staffans.

Living+ Hubissa 5.3.2019 järjestetyssä aamukahvitilaisuudessa keskusteltiin kaupunkitutkimuksen ja insinööritieteiden tutkimuksesta ja opetuksesta. Tilaisuuden tavoitteena oli vahvistaa aaltolaisten yhteistyötä kaupunkeihin liittyvissä kysymyksissä ja kartoittaa kiinnostusta kaupunkitutkimuksen suhteen. Tilaisuuteen osallistui 15 tutkijaa Aalto-yliopiston eri korkeakouluista.

Living+ Platform järjestää seuraavan aamukahvitilaisuuden myöhemmin keväällä 2019.

Related content

Aalto Built Environment Laboratory

Aalto Built Environment Laboratory (ABE) on Aalto-yliopiston insinööritieteiden korkeakoulun uusi tutkimus- ja opetushanke.

Cotton factory

Pori Urban Platform (PUPA)

Pori Urban Platform of Aalto University (PUPA) Porin yliopistokeskuksessa on joustava kokeellinen projektialusta. Porin yliopistokeskuksessa toimii neljä yliopistoa: Aalto-yliopisto, Tampereen teknillinen yliopisto, Tampereen yliopisto ja Turun yliopisto.

Taiteen laitos

Women in Finance -tilaisuus, Annukka Paloheimo
Yhteistyö Julkaistu:

Pehmeitä taitoja kannattaa vahvistaa – ne ovat kovaa valuuttaa työmarkkinoilla

Kauppakorkeakoulu antaa valmiudet toimia niin ekstroverteille kuin introverteille sopivissa tehtävissä.
Students sitting together on stairs.
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Teamwork First-Aid Kit tukee projektikurssien opiskelijoita

Camilla Hollanti, photo: Lasse Lecklin.
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Camilla Hollanti Suomalaisen Tiedeakatemian uudeksi jäseneksi

Camilla Hollanti johtaa merkittävää algebran ja lukuteorian sovellusten tutkimusryhmää. Hänen tutkimustensa punaisena lankana on soveltaa viestintäsovelluksissa vastaan tulleiden ongelmien käsittelyssä algebran ja lukuteorian tarjoamia menetelmiä. Tutkimusten sovelluskohteena on esimerkiksi turvallinen langaton viestintä ja hajautettu laskenta.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: