Lahja Suomelle – ideoita seuraavaksi sadaksi vuodeksi

Suomi 100 -juhlavuoden päätapahtumalle Kiinassa loistava lähtö.
Summer Campin johtaja Timo Nyberg (kolmas vasemmalta) Aalto-yliopistosta keskustelemassa opiskelijoiden kanssa Guangzhoussa A New Way of Doing -ajattelusta.

SinoFinnish 100 Challenge alkoi erinomaisesti. Ohjelman ensimmäinen vaihe A New Way of Doing -ideakilpailu keräsi 661 ehdotusta. Kilpailu nousi heti merkittävien designkilpailujen joukkoon.

Kilpailun tarkoituksena oli houkutella parhaita lahjakkuuksia miettimään yhdessä tulevaisuuden ratkaisuja. Kiinan tavoitteena on kehittyvä tuotantolähtöisestä innovaatiokeskeiseksi yhteiskunnaksi. Tässä Suomella on ainutlaatuinen mahdollisuus olla mukana. Suomella on Kiinassa maine innovatiivisuuden suurmaana.

Kilpailussa yli 2 000 asiantuntijaa ja opiskelijaa Kiinan parhaista yliopistoista tuotti ideoita, joita voidaan toteuttaa yhteistyössä Suomen kanssa. Osallistujia oli yli kolmestakymmenestä eri yliopistosta ja organisaatiosta. Tämä muodostaa merkittävän innovaatioverkoston. Ehdotusten laadun ja monipuolisuuden kannalta oli merkittävää, että kilpailu herätti laajaa kiinnostusta Kiinassa.

Challenge-ohjelman toinen vaihe on Suomessa elokuun alussa. Silloin parhaiden ehdotusten tekijät kutsutaan kehittämään ratkaisuja kaupungistumisen haasteisiin Summer Campiin Aalto-yliopiston kampukselle Espoossa. Syksyllä prosessi jatkuu haastekilpailulla. Haastekilpailuun valitut tiimit päättävät työnsä palkintojenjakoon 100-vuotisen itsenäisyyden juhlissa Pekingissä ja Shanghaissa.

Ohjelmasta vastaavat Radical Design Week Association (RDWA) ry ja sen yli 20 kumppania Suomesta ja Kiinasta muun muassa Aalto-yliopisto, Helsingin yliopisto, Espoon kaupunki, Reima, Suomen suurlähetystö; Peking, Suomen pääkonsulaatti; Shanghai, Tsinghuan ja Tongjin yliopistot.

#suomi100 #aalto

Lisätietoja:

URL kopioitu

Nuoret arkkitehdit istuvat ulkoportaikossa ja hymyilevät
Yhteistyö Julkaistu:

Ella Kaira ja Matti Jänkälä kuratoivat Suomen paviljongin vuoden 2025 näyttelyn Venetsiassa

Arkkitehtikaksikon näyttelykonseptin tematiikka on modernin arkkitehtuurin säilyttäminen.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

KPMG:n räätälöity projekti, tiimi koolla
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Opiskelijaprojektissa analysoitiin KPMG:n asemaa Suomen nopeasti kasvavilla konsultointimarkkinoilla

Tutkimuksen mukaan konsultointimarkkinat ovat kasvaneet poikkeuksellisen paljon viimeisten viiden vuoden aikana. Teknologiakonsultointi on viitoittanut kasvua ja se muodostaa suurimman osan markkinoista.
Digital Education Council
Yhteistyö Julkaistu:

Kauppakorkeakoulu Digital Education Councilin jäseneksi

Allianssilla on yhteinen visio kestävän kehityksen edistämiseksi korkeakoulutuksessa.