Kuinka Aallon data-agentit voivat auttaa sinua?

Data-agentit tarjoavat koulutuksia, konsultaatioita tutkimusryhmille ja yksilöllistä apua [email protected] kautta.
Group of students working together on laptops
Kuva: Unto Rautio / Aalto-yliopisto

Data-agentit laajentavat Aalto-yliopiston datatukipalveluita alakohtaisella erikoisosaamisellaan. Data-agentit voivat auttaa esimerkiksi seuraavasti:

•    Miten käsitellä ja anonymisoida henkilödataa?
•    Miten tutkimusdataa voi tallentaa ja jakaa turvallisesti?
•    Miten tutkimusdata kannattaa järjestää ja dokumentoida?
•    Kuinka valita sopiva repositorio datan jakamiseen?
•    Kuinka valita sopiva lisenssi datasetille tai koodille?
•    Aallon tutkimusohjelmistokehittäjät
•    Aalto Data Hub

Ota yhteyttä data-agentteihin suoraan tai lähetä kysymyksesi [email protected]-tukiosoitteeseen. Data-agenttien tarjoama apu on aaltolaisille ilmaista.

Konsultaatiot tutkimusryhmille

Datanhallinta on tiimityötä. Oletko kiinnostunut parantamaan ryhmäsi päivittäisiä rutiineja? Ota yhteyttä [email protected]-osoitteeseen ja sovi ryhmänne datanhallintatarpeisiin räätälöity konsultaatio data-agenttien kanssa.

Koulutukset

Data-agenttien tarjoamia, kaikille avoimia koulutuksia on syksyn osalta vielä muutama jäljellä. Selaa koulutuksia koulutussivullamme. Löydät tallenteita aiemmista koulutuksistamme YouTube-kanavaltamme.

Opi lisää tutkimusdatanhallinnan tukipalveluista:

Tutkimusdatan hallinta ja avoin tiede

Tutkimusdatan hyvä hallinta on osa laadukasta tutkimusprosessia ja luo kilpailuetua. Sivu kokoaa Aalto-yliopiston tuen, palvelut ja ohjeet tutkimusdatan hallintaan.

People talking with each other

Avoimen tieteen ja tutkimusdatan hallinnan koulutukset

Tarjoamme kaikille avoimia, ilmaisia koulutuksia tutkimusdatan hallinnasta ja avoimesta tieteestä.

RDM & Open Science Training

Data-agentit

Data-agentit ovat tutkijoita, jotka toimivat tutkimusdatan hallinnan asiantuntijoina laitoksillaan ja kouluissaan.

Viisi henkilöä työskentelee pöydän ympärillä / Unto Rautio
URL kopioitu

kuva pikku finlandian puupilarista ja teksti time out

Aalto-yliopisto ravistelee rakentamisen käytäntöjä New European Bauhaus -festivaaleilla Brysselissä

Koko eurooppalaista rakennusalaa kestävään muutokseen kirittävä näyttely Time Out! on esillä Brysselissä 9.–13.4.2024 osana NEB-festivaalia.
Two of the awardees and their robotic arm all holding colorful mugs. Aalto Open Science Award, Honorary mention.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto-yliopiston avoimen tieteen palkinnon 2023 kolmas sija – Älykkään robotiikan ryhmän Robotic Manipulation of Deformable Objects -projekti

Haastattelimme Aallon ensimmäisen avoimen tieteen palkinnon kolmannen sijan saavuttaneita Älykkään robotiikan ryhmän jäseniä.
Nanoselluloosaa
Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Aalto panostaa sellututkimukseen edistääkseen siirtymää kohti vähähiilistä taloutta

Useat yliopistot, tutkimusorganisaatiot ja yritykset perustavat uraauurtavan EFP-tutkimusohjelman (Emission Free Pulping) perinteisten sellunvalmistusprosessien uudistamiseksi. Ohjelman teollisen mittakaavan merkityksellisyys edellyttää tutkijoiden ja teollisuuden kansainvälistä yhteistyötä.
Kolme iloista ihmistä verkostoitumassa.

Monilla suomalaisilla yrityksillä olisi paljon opittavaa japanilaisesta palvelukulttuurista

Tuoreessa tietokirjassa ”Omotenashi – Mitä voimme oppia japanilaisesta vieraanvaraisuudesta?” kerrotaan, millä tavoin luodaan ylivoimainen asiakaskokemus arkisissakin kohtaamisissa.