Kesätyötapahtuma järjestyi sujuvasti myös virtuaalisena

Alkuvuoden pahentunut pandemiatilanne siirsi Summer Job Day 2022 -kesätyömessut virtuaaliseen muotoon. Tapahtuma järjestettiin 19-20.1. JobTeaser -työpaikkaportaalin kautta.
Three women discussing over a laptop

Mielestäni tapahtuma oli lähimpänä live-kokemusta mihin online-versiossa voi päästä. Hyvää työtä!

Opiskelijapalaute Summer Job Day 2022 -messuilta

Tammikuun Summer Job Day 2022 siirrettiin kokonaan virtuaaliseksi tapahtumarajoitusten johdosta. Tällä kertaa opiskelijat kuulivat yli 30 työnantajan kesätyömahdollisuuksista kahdessa Summer Job Pitch -webinaarissa. Jokainen osallistunut työnantajaorganisaatio sai 3 minuutin ”pitch” vuoron, jonka aikana yritykset esittelivät ytimekkäästi kesätyötarjontaansa ja opinnäytetyötoimeksiantoja. Webinaarien jälkeen opiskelijat pääsivät keskustelemaan työnantajien edustajien kanssa Q&A -sessioissa. Tapahtuman yhteydessä järjestettiin myös perinteinen CV- ja LinkedIn -klinikka.

Oli hyvä, että yrityksille annettiin tarkat raamit sen suhteen, että mitä pitää järjestää ja monelta - tämä auttoi järjestämistä sujuvaksi

Näytteilleasettajan palaute Summer Job Day 2022 -messuilta

Summer Job Day sai erinomaista palautetta sekä työnantajilta että opiskelijoilta. Opiskelijat antoivat tapahtuman kokonaisarvosanaksi 4,3/5. Työnantajilta tapahtuman kokonaisarvosanaksi annettiin 4,1/5. Tapahtumaan ilmoittautui n. 600 opiskelijaa, ja molemmissa webinaareissa vieraili lopulta n. 300 opiskelijaa. Summer Job Day:n tapahtumasivuilla vierailtiin yli 7 000 kertaa! Erityisen hyvää palautetta annettiin jouhevasti kulkeneista pitch-webinaareista.

Ensi syksyn kontaktointi- ja rekrytointitapahtumaa Aalto Talent Expo 2022 lähdetään suunnittelemaan jälleen live-tapahtumana. Syksyjen messuista tiedotetaan Aalto Talent Expo:n verkkosivuilla: https://www.aalto.fi/fi/talent-expo.

Teksti Talent Expo - Aalto University's largest recruitment event mustalla pohjalla

Talent Expo

Rekrytointi- ja kontaktointitapahtuma tuo yhteen talouden, taiteiden ja suunnittelun sekä tekniikan alojen työnantajat ja opiskelijat.

Summer Job Day 20.1.2022 banner

Summer Job Day 2022

Verkkotapahtuma kokoaa yhteen kaupan, taiteen ja muotoilun sekä tekniikan alojen työnantajat ja avoinna olevista kesätyöpaikoista kiinnostuneet opiskelijat.

Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Kampus, Yhteistyö, Tutkimus ja taide Julkaistu:

Avoimen tieteen ja tutkimuksen kesäpäivät 2024 järjestetään Aalto-yliopistossa

Kaksi perhosen muotoon taivutettua neuletekstiilinäytettä rinnakkain: toinen on harmaanruskea, toinen sähköisen vihreä.

FinnCERES ja yhteispohjoismainen älytekstiilien tutkimushanke ovat esillä maailman kiertotalousfoorumissa Brysselissä

Messutapahtumassa nähdään uudenlaisia biotaloustuotteita sekä prototyyppejä lämpötilaan ja valoon reagoivista tekstiileistä.