Avajaistallenne julkaistu – kiitos kun olit mukana!

Aalto-yliopiston lukuvuoden avajaisten suoraa lähetystä 1. syyskuuta seurasi yli 2000 katsojaa.
Aalto Day One -tapahtuman studiossa juontajat Olli Kiikkilä ja Leila Arstila sekä heidän takanaan Ilkka Niemelä ja Olli Kesslei
Aalto Day One -tapahtuman juontajat Olli Kiikkilä ja Leila Arstila sekä taaempana rehtori Ilkka Niemelä ja AYY:n puheenjohtaja Olli Kesseli tapahtumaa varten rakennetussa livestudiossa Otaniemessä.

Aalto-yliopiston lukuvuoden 2020–2021 avajaiset, Aalto Day One, toteutettiin poikkeustilanteen takia uudenlaisena virtuaalisena tapahtumana. Mukaan suoraan lähetykseen oli kutsuttu niin opiskelijat, henkilöstö kuin yliopiston alumnit ja kumppanit.

Tv-lähetyksen kaltainen avajaisseremonia toteutettiin yliopiston kampukselle Otaniemeen rakennetusta studiosta. Mukana tuotannossa oli aaltolaista osaamista aina videoista haastatteluihin. Tuttuun tapaan opiskelijat toimivat tilaisuuden juontajina sekä vastasivat lähetyksen visualisoinneista ja ilmeestä.

Laajassa kuvassa studiosta näkyy tila kokonaisuudessaan, etualalla tietokoneen näyttöjä sekä tekniikasta vastanneita ihmisiä kuulokkeet päässä, taustalla tilaisuuden juontajat ja muita taustahenkilöitä.
Aaltolaisten osaaminen oli monipuolisesti käytössä avajaistuotannossa ja Oppimiskeskukseen rakennetussa studiossa.

Ennen suoraa lähetystä uudet opiskelijat vastaanotettiin omassa lämmittelyosiossa, ja etukäteen avatun viestilaatikon kautta kuka tahansa saattoi välittää tervehdyksensä niin nykyisille kuin uusille aaltolaisille.

Tilaisuuden aikana Aalto-yhteisön chat-kanavissa keskusteltiin vilkkaasti. Tilaisuutta seurasi 2200 uutta ja nykyistä Aallon ystävää.

Kiitos kaikille mukana olleille!

Avajaisten etkot juonsivat opiskelijat Milja Koskela and Kaisa Talvitie (edessä), taustalla musiikkia soittaa DJ Henqi.
Avajaisten etkoilla opiskelijat Milja Koskela ja Kaisa Talvitie, taustalla DJ Henqi.

Palaa tallenteelta avajaisseremonian puheisiin ja tunnelmiin!

Kuvat Mikko Raskinen, Aalto-yliopisto

Uutisia avajaisista

Rehtori Ilkka Niemelä pitää lukuvuoden avajaispuhetta verkon välityksellä.

Rehtori Ilkka Niemelä: ”Kärsinyt talous ei kaipaa jälleenrakentamista, vaan uudelleen rakentamista kestävän kehityksen perustalle"

Lukuvuoden avajaisissa puhuivat myös tiede- ja kulttuuriministeri Annika Saarikko ja ylioppilaskunnan puheenjohtaja Olli Kesseli. Avajaiset toteutettiin virtuaalisesti.

President Ilkka Niemelä and AYY chair Olli Kesseli at the Aalto Day One opening ceremony on 1 September 2020

Lukuvuoden avajaisissa palkittiin kuusi tiimiä

Viime kevään poikkeustilanteen vaikutus näkyy kaikkien palkittujen tiimien työssä.

Visa Koivunen receives Aalto distinguished professor diploma from president Ilkka Niemelä

Visa Koivunen nimitettiin Aalto-professoriksi

Signaalinkäsittelyn professori Visa Koivunen nimitettiin Aalto-professoriksi lukuvuoden avajaisissa. Arvonimi myönnetään professorille, jonka tieteelliset ansiot ovat poikkeuksellisen merkittäviä.

Vuoden 2023 kunniatohtorit
Palkinnot ja tunnustukset, Mediatiedotteet Julkaistu:

Viisi uutta tekniikan kunniatohtoria Aaltoon 2024

Kunniatohtorit vihitään juhlallisessa tohtoripromootiossa kesäkuussa.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
KY United -jalkapallojoukkue, 2024. Kuva: Eemil Kari
Yliopisto Julkaistu:

Jalkapallojoukkue KY United kohtaa sensaatiomaisesti Käpylän Pallon edustusjoukkueen tiistaina 16.4.2024

KY United saa vastaansa Suomen toiseksi korkeimmalla sarjatasolla pelaavan KäPan Suomen Cupin 3. kierroksella.
Olli Ikkala ja Esa Saarinen
Yliopisto Julkaistu:

Olli Ikkala ja Esa Saarinen löysivät barokkimusiikista ja luennoimisesta yhteisen sävelen

Kohdatessaan Olli Ikkala ja Esa Saarinen keskustelivat uruista ja luentojen tunnelmasta.