Aalto-yliopiston kandidaattiohjelmiin voi hakea 2022 sekä SAT- että ACT-testillä

Aalto-yliopisto on päättänyt 2022 hakukierroksesta alkaen hyväksyä ACT-testin vaihtoehtoisena valintatapana kaikkiin niihin englanninkielisiin hakukohteisiin, joissa on aiemmin vaadittu SAT-testin suorittamista.
Aallon opiskelijat nauttivat kahvia yliopiston lounasravintolassa.

Hakija voi suorittaa kumman tahansa testeistä - SAT- tai ACT-testin - ja missä tahansa testiä järjestävässä testikeskuksessa. Testin lisäksi hakijalla tulee olla tai olla valmistumassa keväällä 2022 tutkinto, joka antaa hakukelpoisuuden yliopisto-opintoihin.  SAT- ja ACT -testeillä on mahdollista hakea myös suomenkieliseen kauppatieteiden kandidaattiohjelmaan.

Jos hakija tekee molemmat testit tai uusii testisuorituksen, paras voimassa oleva tulos otetaan huomioon. ACT-testin pisteet konvertoidaan SAT-pisteiksi. Englanninkielisten kandidaattiohjelmien valintaperusteet julkaistaan sivuillamme kokonaisuudessaan 1.10.2021 mennessä.

ACT- ja SAT-testillä voi hakea seuraaviin hakukohteisiin:

• Chemical Engineering
  • Computational Engineering
  • Data Science
  • Digital Systems and Design
  • Economics
  • International Business
  • Quantum Technology
  • Kauppatieteet (suomenkielinen hakukohde)

*SAT/ACT-testillä ei voi hakea taiteiden alan Design-hakukohteeseen.

Testitulos tulee toimittaa Aalto-yliopistoon viimeistään 1.5.2022 mennessä hakiessa englanninkielisiin kandidaattiohjelmiin ja viimeistään 14.6.2022 mennessä hakiessa suomenkieliseen kauppatieteiden kandidaattiohjelmaan.

SAT Subject -testiä matematiikassa, jota testinjärjestäjä College Board ei enää järjestä, ei tulla vaatimaan enää tekniikan englanninkielisiin hakukohteisiin vuoden 2022 haussa.

Lisätietoa testeistä:

ACT

SAT

Lisätietoa hakemisesta:

Mikkelin IB-ohjelma 35 vuotta
Yliopisto Julkaistu:

Mikkelin kampuksen alumnit juhlistivat International Business -ohjelman 35-vuotista olemassaoloa

Yli 200 BBA-/BScBA-ohjelman alumnia saapui juhliin Kauppakorkeakoululle Otaniemeen.
Kuvassa Tuli ja Savu -runouslehden ilmettä
Palkinnot ja tunnustukset Julkaistu:

Vuoden Huiput-palkintoja visuaalisen viestinnän muotoilijoille

Visuaalisen viestinnän muotoilun opiskelijat ja professori palkittiin Vuoden Huiput -gaalassa, jossa juhlittiin parasta suomalaista luovaa suunnittelua.
Otakaari 1 kyltti Y-siipi
Kampus, Opinnot Julkaistu:

Maarintalon toiminnot siirtyvät Kandidaattikeskukseen

Maarintalo suljetaan toukokuun lopussa.
EU parlamentti
Yhteistyö, Opinnot Julkaistu:

Milja Mieskolainen: Euroopan Parlamentin Schuman-harjoittelu ylitti odotukseni

Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun laskentatoimen maisteriopiskelija Milja Mieskolainen oli jo aiemmin pohtinut hakemista harjoitteluun Euroopan Unioniin, mutta oli ajatellut harjoittelupaikan saamisen olevan liian haastavaa. Keväällä 2023 hän kuitenkin huomasi ilmoituksen harjoittelupaikoista ja päätti kokeilla hakemista, sillä avoinna oli kiinnostava paikka talouden hallinnan ja EMUn valvontayksikössä. Hakeminenkaan ei osoittautunut vaikeaksi. Milja haki paikkaa, sai sen ja harjoittelu Euroopan Parlamentissa alkoi lokakuussa.