Aalto-yliopisto hakee uutta rehtoria

Avoin haku yliopiston seuraavan rehtorin nimittämiseksi on käynnistynyt. Myös yhteisöltä toivotaan ehdotuksia sopivista kandidaateista.

Aalto-yliopiston rehtoriksi haetaan visionääristä akateemista johtajaa, joka toimii yliopiston lähettiläänä yhteistyössä yritysten ja yhteiskunnan kanssa sekä Suomessa että kansainvälisesti. Myös vahva opiskelijalähtöisyys sekä yliopiston monialaisuuden ja aktiivisen yrittäjyystoiminnan edistäminen ovat tehtävässä keskeisiä.

”Etsimme innostavaa johtajaa, joka yhdessä koko Aalto-yhteisön ja sidosryhmien kanssa toteuttaa kunnianhimoista visiotamme innovatiivisen yhteiskunnan rakentamiseksi”, sanoo Aalto-yliopiston hallituksen puheenjohtaja Anne Brunila.

Uuden rehtorin rekrytoinnissa hyödynnetään sekä avointa hakua että suorahakua. Aalto-yliopisto toivottaa tervetulleiksi myös yhteisön ja sidosryhmien ehdotukset sopiviksi kandidaateiksi. Haku on avoinna 7.5.2017 saakka. Rehtori nimitetään viisivuotiskaudeksi.

Rekrytointiprosessista ja kandidaattien etsinnästä vastaa hakukomitea, jossa ovat mukana hallituksen jäsenet Anne Brunila, Mikko Kosonen ja Susanna Pettersson, professorit Risto Nieminen, Matti Keloharju ja Martti Raevaara, Aalto-yliopiston ylioppilaskunnan puheenjohtaja Joona Orpana sekä sidosryhmien edustajana Risto Siilasmaa. Yhteistyökumppanina rekrytointiprosessissa toimii korkeakoulusektorin johtava kansainvälinen rekrytoinnin asiantuntija Perrett Laver.

Aalto-yliopiston nykyinen rehtori Tuula Teeri jättää tehtävänsä lokakuun lopussa siirtyessään Kungliga Ingenjörsvetenskapsakademien (IVA) toimitusjohtajaksi. Yliopiston johtosäännön mukaisesti provosti llkka Niemelä hoitaa rehtorin tehtäviä siirtymäkauden ajan heinäkuun alusta lukien rehtori Tuula Teerin jäädessä lomalle.

Tehtävään liittyvät tiedustelut ensisijaisesti:

Rachel Witton

Lisätiedot:

Tiia Tuomi
henkilöstöjohtaja
Aalto-yliopisto
Puh. 050 512 2738

Anne Brunila
hallituksen puheenjohtaja
Aalto-yliopisto
puh. 0400 813 952

Silmälasipäinen mies katsoo kameraan, taustalla kesäinen luonto
Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:

Lahjoittajatarina - Yrjö Sotamaa: ”Yliopiston tukeminen on meidän oman tulevaisuutemme rakentamista”

Professori emeritus on yhä aktiivinen muotoilun vaikuttaja niin kotimaassa kuin kansainvälisellä kentällä. Hän on nykyään myös Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun kuukausilahjoittaja.
Image from the conferment ceremony
Yhteistyö, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu:
Ihminen, joka katsoo kohti tulevaisuutta
Opinnot, Yliopisto Julkaistu:

Viisi vinkkiä, joilla voit kehittää luovuuttasi tänä keväänä ja kesänä

YK viettää Maailman luovuuden ja innovaatioiden päivää 21. huhtikuuta. Kokosimme vinkkejä luovuuden oppimiseen.
Front and back covers of book called Unfolding Public Art. Text in red, book covers in sand colour.
Palkinnot ja tunnustukset, Tutkimus ja taide, Yliopisto Julkaistu: