Aallosta syntyy jopa sata yritystä vuodessa

Loppuunmyyty kasvuyrittäjyystapahtuma Slush käynnistyy huomenna 11. marraskuuta. Aalto-yliopisto on mukana kaksipäiväisessä tapahtumassa partnerina ja esittelemässä monipuolista yrittäjyyttä edistävää toimintaansa.
Aalto-yliopiston ympärille syntyneestä innovaatioekosysteemistä ponnistaa vuosittain 70–100 uutta yritystä. Slushissa voi Aallon omalla ständillä tutustua yli 40 yrityksen tarinaan sekä yliopiston lukuisiin toimijoihin, jotka tekevät pitkäjänteistä ja rohkeaa työtä yrittäjyyden tukemiseksi.
”Yrittäjyyden tukeminen ja yrittäjähenkisyyden kehittäminen ovat Aallon keskeisiä tavoitteita, ja opiskelijoillemme oman yrityksen perustamisesta onkin tullut jo vetovoimainen uravaihtoehto”, sanoo vararehtori Tuija Pulkkinen.
Slushissa on myös mukana useita Aalto-lähtöisiä yrityksiä, kuten mikrosatelliittipalvelua kehittävä ICEYE sekä Beddit, jonka unimittari pääsi tänä syksynä Apple-kaupan kansainväliseen jakeluun, ensimmäisenä suomalaisena teknologiatuotteena.
Lue myös:
Yrittäjyystoimijat Aallossa
Slush (slush.org)
Kuva: Aalto-yliopisto/Mikko Raskinen
Lue lisää uutisia

Henry Tirri: Teknologialiiketoiminnan skaalaaminen vaatii vahvaa strategista ja psykologista osaamista
Hyvä professori tai liiketoimintajohtaja jakaa viisautta, joka karttuu vain vuosien myötä.
Viisi asiaa, jotka päättäjien tulisi tietää yliopistojen vaikuttavuudesta
Yliopistot unohtuvat usein, kun puhutaan taloudellisesta kilpailukyvystä. Ei kannattaisi – me kerromme miksi.
Alumni Maria Lehto: Harrastuksillani oli iso vaikutus uraan ja sen kautta sain ensimmäiset johtamiskokemukseni
Maria Lehdon polku nykyisiin tehtäviin Engagement Specialistiksi Kauppakorkeakoulun partneriyritys Konecranesille ei ole ollut täysin suoraviivainen, mutta kokemuksilla on kuitenkin ollut paikkansa ammatillisessa kehityksessä. Hän haluaakin kehottaa opiskelijoita rohkeasti seuraamaan omia kiinnostuksen kohteitaan ja luottamaan siihen, että ne kyllä johtavat lopulta oikeaan suuntaan.