43 % vastasi vuoden 2022 AllWell?-kyselyyn!

Kevään AllWell?-opiskelijahyvinvointikysely toteutettiin 16.2.-2.3.2022. Kysely lähetettiin Aalto-yliopiston 2. vuoden kandi- ja 1. vuoden maisteriopiskelijoille, mikä tarkoitti tänä vuonna noin 4700 opiskelijaa. Tästä joukosta 43 % opiskelijoista vastasi kyselyyn. AllWell kiittää kaikkia kyselyyn vastanneita!
AllWell_small

Ensimmäisiä tuloksia

Kyselyssä mitataan opiskelijan opiskelukykyyn, opetukseen ja vertaistukeen liittyviä asioita. Kysely toteutetiin, kun pääosa opetuksesta on toteutettu vielä etäopetuksessa. Etäopetus ja pitkään jatkunut pandemia-aika on vaikuttanut monella tapaa opiskelijoiden jaksamiseen sekä opiskelukokemukseen, mikä näkyy myös AllWell?-tuloksissa.

Tänä keväänä opiskelu-uupumisriskissä olevien opiskelijoiden osuus on hieman kasvanut edellistä vuodesta, kun tänä vuonna 24 % opiskelijoista on vaarassa uupua opinnoissaan (kevään 2021 luku 23 %). Opiskelu-uupumus on AllWell?-mittausten perusteella kasvanut pandemia-aikana.

Vertaistuki opinnoissa on edelleen heikentynyt, kun 34 % kyselyyn vastanneista opiskelijoista kokee jääneensä vaille vertaistukea. Kyselyyn vastanneista opiskelijoista 55 % kokee kuuluvansa johonkin opiskeluun liittyvään ryhmään, 18 % ei osannut sanoa, ja 28 % ei koe kuuluvansa mihinkään opiskeluun liittyvään ryhmään. Sosiaalisten kohtaamisten puute ja yksinäisyyden kokemukset opinnoissa ovat lisääntyneet merkittävästi kahden kuluneen vuoden aikana.

Positiivista kehitystä etäopetusaikana on tapahtunut kokemuksissa opetuksen linjakkuudessa, joka on parantunut kahtena viimeisenä vuotena. Opiskelijat antavat opettajille kiitosta etäopetuksen kehittymisestä kuluneena vuonna, sekä hyvinvoinnin ja kuormituksen huomioimisesta kurssien suunnittelussa ja työmäärässä. Vastausten perusteella lähiopetusta toivotaan edelleen enemmän, mutta toisaalta etäopetuksen tuoma joustavuus saa kiitosta.

Mitä seuraavaksi?

Kaikki kyselyyn vastanneet opiskelijat ovat saaneet omien vastaustensa perusteella vastapalautteen, jonka avulla pystyy lisäämään tuntemustaan itsestään opiskelijana. Koulut ja ohjelmajohtajat pääsevät tarkastelemaan oman koulun ja ohjelmansa tuloksia visualisoituina tuloskuvina ohjelmajohtajan raportilta, ja he saavat tukea opetuksen kehittämiseksi AllWell?-tulosten pohjalta.

Tuloksia käsitellään koulujen ja ohjelmien tilaisuuksissa kevään ja vielä syksyn aikana. Tavoitteena on pitää tuloksia mukana opetussuunnitelmien, ohjelmien ja opetuksen kehittämisessä. Yliopiston palveluiden ja toiminnan kannalta tulokset antavat tärkeää tietoa siitä, mitä me voisimme yliopistona tehdä paremmin.

Seuraavan kerran kysely toteutetaan keväällä 2023.

Kiitos vielä tämän ja aikaisempien vuosien AllWell?-kyselyyn vastanneille opiskelijoille!

AllWell?

AllWell? - Me välitämme! - Opiskelijoille suunnattu hyvinvointikysely toteutetaan 16.2.-2.3.

Opiskelijoiden hyvinvointi on meille tärkeää. Kartoitamme opiskeluhyvinvoinnin tilaa vuosittaisella AllWell?- kyselyllä, joka on auki jälleen 16.2.-2.3.2022. Kysely lähetetään toisen vuoden kandi- ja ensimmäisen vuoden maisteriopiskelijoille.

AllWell?

AllWell?-opiskelijakysely

AllWell?-opiskelijakysely on avoinna vuosittain kaikille toisen vuoden kandidaattiopiskelijoille ja ensimmäisen vuoden maisteriopiskelijoille. AllWell? selvittää opiskeiljan opiskelukykyyn vaikuttavia asioita.

Palvelut
AllWell Results in Power BI

AllWell? 2022 -tulokset ohjelmajohtajan työkalulla

AllWell?-opiskeluhyvinvointikysely toteutettiin 16.2.-2.3. Keväästä 2021 alkaen kyselyn tulosten numeerinen data on luettavissa Power BI -raportilta, ohjelmajohtajan työkalulta. Vuoden 2022 tulokset on nyt julkaistu ja tuloksia pääsee tarkastelemaan Aalto Staff -tunnuksilla.

White Aalto logo with exclamation mark standing in the middle of Otaniemi campus in the summertime
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-korkeakoulusäätiö laskee liikkeeseen kaksi joukkovelkakirjalainaa yhteismäärältään 150 miljoonaa euroa

Joukkovelkakirjalainoista saatavat varat käytetään pääasiassa kiinteistöinvestointien rahoittamiseksi otettujen lainojen jälleenrahoitukseen sekä lisäksi yleisiin tarpeisiin.
Photo collage of some of the actions funded by the Sustainability Action Booster grant
Kampus, Yliopisto Julkaistu:

Aalto-yliopisto rahoittaa opiskelijoiden kestävyystoimia kymmenillä tuhansilla vuodessa - "Tällaista emme ole nähneet muualla"

Aalto-yliopiston Sustainability Action Booster on apuraha, joka tukee opiskelijoiden ideoimia kestävän kehityksen projekteja kampuksella ja sen ulkopuolella.
Potrettikuva Suzanne Innes-Stubbista, hän hymyilee ja katsoo kohti kameraa
Nimitykset, Yliopisto Julkaistu:

Suzanne Innes-Stubb nimitetty johtavaksi työelämäasiantuntijaksi Aalto-yliopiston kauppakorkeakouluun

Yritysjuridiikan asiantuntija Innes-Stubb vahvistaa Kauppakorkeakoulun osaamista vastuullisessa yritystoiminnassa. Hän aloittaa tehtävässä syyskuun alussa.
Nainen seisoo ulkona kädet levitettynä sivuille. Taustalla näkyy kaupunki, merta ja vuoria.
Opinnot Julkaistu:

Fia Hedman pääsi kehittämään taitojaan ja oppi valtavasti uutta korkeakouluharjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä

Bella-Fia Hedman työskenteli syksyllä 2023 neljän kuukauden ajan viestinnän ja markkinoinnin harjoittelijana Kauppakorkeakoulun ulkoisten suhteiden yksikössä.