Unite!-verkkokurssi: Miten työskennellä globaaleissa virtuaalitiimeissä?

Virtuaalitiimeistä on tullut tärkeä perusta globaalien organisaatioiden menestykselle. Siksi kansainvälisillä työpaikoilla työskentelemään pyrkivien opiskelijoiden on tärkeää ymmärtää tehokkaan virtuaalitiimityön keskeiset elementit. Tämän kurssin avulla voit hankkia tarvittavat tiedot ja viestintätaidot, jotta voit työskennellä tehokkaasti globaaleissa virtuaalitiimeissä (GVT). Kurssilla tapaat ja työskentelet virtuaalisesti yhdessä Unite!-yliopistojen opiskelijoiden kanssa seitsemästä eri maasta (Suomi, Ranska, Saksa, Italia, Portugali, Espanja ja Ruotsi) ja vielä kauempaakin!
Aalto University Summer School 2020
Aalto-yliopiston kesäkoulu 2020

Aloitamme jokaisen oppitunnin luennolla, jotta perustiedot keskeisistä termeistä karttuvat. Sen jälkeen keskustelemme pienryhmissä virtuaalisesta tiimityöskentelystä opettajan antamien keskustelukysymysten pohjalta. Pienryhmäkeskustelut ovat erittäin tärkeä osa tätä kurssia, sillä näin kytkemme toisiinsa tietoa ja tosielämän tiimityökäytäntöjä. Kunkin oppitunnin lopussa jaamme eri pienryhmissä käydyt mielenkiintoiset keskustelunaiheet ja teemme yhteenvedon tärkeimmistä oppimiskohteista.

Sinua rohkaistaan jakamaan näkökulmia, ajatuksia ja kokemuksia vertaistesi kanssa! Kurssille ovat tervetulleita Aallon opiskelijat kaikista eri kouluista ja tutkintotasoista!

Kurssin keskeiset aiheet

• Globaalien virtuaalitiimien (GVT) keskeiset ominaisuudet
  • Yleisten viestintähaasteiden tunnistaminen GVT-ryhmissä
  • Metaviestinnän (eli viestintää koskevan viestinnän) ja sosiaalisen viestinnän tehokas käyttö GVT-ryhmissä.
  • Teknologian tehokas käyttö GVT:ssä

Aallon opiskelijat voivat ilmoittautua Sisun kautta

Muiden Unite-yliopistojen opiskelijat ilmoittautuvat Metacampuksen kautta ja ilmoittautumiseen liittyvissä kysymyksissä voit ottaa yhteyttä Vilma Jokiseen

Yliopistoverkosto Unite!

Unite! on yksi Euroopan komission rahoittamista Eurooppalaiset yliopistot -verkostoista, jonka jäsen Aalto-yliopisto on yhdessä kahdeksan muun korkeatasoisen eurooppalaisen yliopiston kanssa. Unite! pyrkii merkittävästi vahvistamaan opiskelijoiden ja henkilökunnan liikkuvuutta sekä edistämään eurooppalaisen korkeakoulutuksen laatua, osallisuutta ja kilpailukykyä.

Tutustu Uniteen
Unite! logo