Helsinki Design Week on saapunut Otaniemeen – teemana resurssiviisaus

Tutustu radikaaleihin ideoihin ja prototyyppeihin, jotka edistävät resurssiviisasta tulevaisuutta. Näyttelyt ja verkkoluennot ovat avoimia kaikille ja osa Helsinki Design Weekin virallista ohjelmaa.
Resource Wisdom - Designs for a Cooler Planet 2021
Visuaalinen ilme: Aino Salonen & Oona Raadelma

Resurssiviisautta on kyky käyttää raaka-aineita, energiaa, tuotteita, aikaa tai tiloja harkiten. Viisas suunnittelu on huolenpitoa tulevaisuudesta: se edistää hyvinvointia sekä ottaa huomioon nykyisten valintojemme vaikutukset tuleviin sukupolviin, yhteiskuntaan ja luonnon monimuotoisuuteen.

Suomessa vahva luontosuhde yhdistyy korkeaan teknologia- ja muotoiluosaamiseen.

Designs for a Cooler Planet -näyttely esittelee kolmen teeman kautta kolmekymmentä aaltolaisten tutkimushanketta. Tervetuloa kurkistamaan tulevaisuuteen!

Designs for a Cooler Planet 2021

Koronaturvallisuuden vuoksi tutustumiskäynnit on varattava etukäteen. Aalto-yliopiston opiskelijat ja henkilökunta voi tutustua näyttelyihin ilman ennakkovarausta.

Better to Wear exhibition visual

Parempaa ylle

Eroon pikamuodista! Voimme pukeutua paremmin, kun suunnittelemme uusiksi tekstiilien matkan valmistuksesta käyttöön ja kierrätykseen. Haluamme tehdä Suomesta vastuullisen tekstiiliteollisuuden ja muodin edelläkävijän.

Loving environments visual theme

Vaalitut ympäristöt

Rakentaminen kuluttaa puolet maailman luonnonvaroista. Tutkijoiden, muotoilijoiden, arkkitehtien, julkisen sektorin ja yritysten yhteistyön avulla syntyy ideoita, jotka muuttavat elinympäristöjä ja rakennusteollisuutta kestävämmiksi.

Infinite materials theme visual

Ikuiset materiaalit

Tavoitteena on kehittää biomateriaaleja, jotka eivät ole kertakäyttöisiä vaan uusiutuvia ja loputtomasti uudelleenkäytettäviä.

Better to Wear exhibition photo: Anne Kinnunen

Parempaa ylle | Virtuaalinäyttely (ulkoinen linkki)

Ratkaisuja kestävämpään muotiin.

Loving Environments virtual exhibition. Design: Heljä Nieminen

Vaalitut ympäristöt | Virtuaalinäyttely (ulkoinen linkki)

Kestävämpiä ja houkuttelevampia elinympäristöjä.

Lue tämä ennen vierailua näyttelyihin ja verkkotapahtumiin

Seuraamme koronavirustilannetta tarkasti ja noudatamme kaikissa toimissamme viranomaisten suosituksia. Työntekijöiden, opiskelijoiden ja vierailijoiden turvallisuus on näyttelyissä ja tapahtumissa etusijalla <3 !

Designs for a Cooler Planet kuuluu Helsinki Design Weekin ja Tutkitun tiedon teemavuoden viralliseen ohjelmaan. Aalto-yliopisto on myös yksi EU:n Uuden eurooppalaisen Bauhausin kumppaneista.

#ACoolerPlanet #HelsinkiDesignWeek #NewEuropeanBauhaus #tttv21

A Civil Engineering Student working on a water engineering project

Lahjoita Aalto-yliopistolle

Luodaan yhdessä kestävä tulevaisuus

Lahjoitustapa
Valitse lahjoitussumma
Lahjoitussumma

Tutustu aiempiin tapahtumiin:

Designs for a Cooler Planet 2020: Race for the Future

Designs for a Cooler Planet — Helsinki Design Week Otaniemessä

YK:n kestävän kehityksen tavoitteiden inspiroimia tulevaisuuden konsepteja.

Designs for a Cooler Planet

Designs for a Cooler Planet -näyttelykokonaisuus

Yksitoista Helsinki Design Week -näyttelyä ilmastoystävällisistä valinnoista ja tulevaisuuden konsepteista syyskuun ajan Otaniemessä.

Aalto Everyday Experiments Design for Government Photo: Valentina Casalini

Beyond sustainability-as-usual: co-creating transformative change in sustainable living

Aallon Bauhaus-päätapahtumassa pureudutaan radikaalin mullistaviin kysymyksiin.

Tapahtumat
Resource Wisdom Designs for a Cooler_Planet heroimage design Aino Salonen and Oona Raadelma

Designs for a Cooler Planet -näyttely esittelee 30 hanketta kestävämmän tulevaisuuden hyväksi

Mitä on viisasta suunnitella perinnöksi seuraaville sukupolville yltäkylläisessä maailmassa?