Talent Expo

CV- ja LinkedIn -klinikka, Pikamentorointi ja Portfolioarviointi

Messujen oheisohjelma mahdollistaa erilaisia kohtaamisen muotoja opiskelijoille, työnantajille ja alumneille.
Woman and man talking over computer

CV&LinkedIn klinikka

CV- ja LinkedIn –klinikalla rekrytoinnin asiantuntija neuvoo opiskelijoita CV:n, saatekirjeen tai LinkedIn –profiilin kanssa. Jokainen opiskelija tapaa yrityksen edustajan henkilökohtaisessa tapaamisessa ja jokaisella opiskelijalla on 25-minuutin tapaaminen. Yksi neuvoja tapaa neljä opiskelijaa vuorotellen, eli yksi CV&LinkedIn -klinikkavuoro on yhteensä kaksi tuntia. Tapahtuma on avoin kaikille Aallon opiskelijoille. Tapaamiset järjestetään Teams-yhteydellä.

Työnantajille

Opiskelijoiden keskuudessa suositut CV- ja LinkedIn -klinikkasessiot ja portfolioarvioinnit tarjoavat erinomaisen mahdollisuuden edistää positiivista työnantajamielikuvaa ja tavata Aallon opiskelijoita videon välityksellä vinkkien ja neuvojen parissa. Osallistuvat opiskelijat eivät välttämättä ole hakemassa töihin kyseessä oleviin organisaatioihin, mutta sessiot ovat loistava tapa tavata opiskelijoita henkilökohtaisesti ja kehittää positiivista työnantajamielikuvaa.

CV&LinkedIn klinikalle osallistuminen on näytteilleasettajille ilmaista.

Opiskelijalle

Tarvitsetko apua CV:si tai LinkedIn-profiilisi kanssa? CV- ja LinkedIn -klinikka on oiva mahdollisuus saada vinkkejä ansioluetteloon, hakemuskirjeeseen sekä LinkedIn-profiiliin suoraan messuille osallistuvilta HR-ammattilaisilta ja valmistautua kiinnostavien yritysten tuleviin työnhakuihin.

Tarkat aikataulut sekä ilmoittautumisohjeet löytyy JobTeaserista.

Portfolioarviointi

Portfolioarvioinnissa työnantajien edustajat kommentoivat ja arvioivat (suomeksi ja englanniksi) opiskelijoiden portfolioita, ja auttavat muokkaamaan niitä paremmaksi työnhaun näkökulmasta. Opiskelijat voivat tulla miltä tahansa Aalto-yliopiston alalta, mutta arvioijista kerrotut tiedot auttavat ohjaamaan opiskelijoita sopiville arvioijille. Kahden tunnin arvioinnin aikana edustaja tapaa enintään neljä opiskelijaa (25 min/opiskelija). Tapaamiset järjestetään Teams-yhteydellä.

Työnantajalle

Portfolioarviointiin osallistuminen on näytteilleasettajille ilmaista.

Opiskelijalle

Haluatko kommentteja portfolioosi? Portfolioarviointi on oiva mahdollisuus saada vinkkejä portfolion hiomiseen suoraan messuille osallistuvilta alan ammattilaisilta ja valmistautua kiinnostavien yritysten tuleviin työnhakuihin.

Tarkat aikataulut sekä ilmoittautumisohjeet löytyy JobTeaserista.

Pikamentorointi

Pikamentoroinnissa opiskelijat keskustelevat urapoluista, opinnoista ja työelämästä rennon tapaamisen muodossa Aalto-yliopiston alumnin kanssa. Alumnit voivat jakaa uratarinaansa tai kertoa nykyisestä työstään ja opiskelijat voivat kysyä vinkkejä työelämään siirtymiseen tai opintojen suunnitteluun. Pikamentorointi on tarkoitettu kaikille Aalto-ylipoiston opiskelijoille. Kahden tunnin aikana organisaationne edustaja tapaa enintään neljä opiskelijaa (25 min/opiskelija). Pikamentorointi tarjotaan englanniksi sekä suomeksi.

Työnantajille

Pikamentorointi ei ole rekrytointitilaisuus, mutta se on toki hyvä mahdollisuus kehittää positiivista työnantajamielikuvaa. Pikamentorointiin osallistuvan yrityksen edustajan on oltava Aalto-yliopiston alumni.

Opiskelijalle

Haluaisitko tietää enemmän millaista elämä on valmistumisen jälkeen? Kiinnostaako mitä esimerkiksi analyytikko, graafikko tai projektijohtaja tekee oikeasti työarjessaan? Haluaisitko vinkkejä mitä kannattaa ottaa huomioon opintojen aikana työelämää ajatellen? Pikamentorointi on loistava mahdollisuus tutustua alumniemme urapolkuihin ja kysyä mieltä askarruttavia kysymyksiä.

Keskustelu oli mielestäni kiinnostavaa ja palkitsevaa, ja yritysedustajan kohtaaminen oli mukavaa!

Opiskelijapalaute Talent Expo Onlinen CV- ja LinkedIn -klinikalta