Kuvataidekasvatus: Taiteellinen toiminta ja tutkiminen

Teemakokonaisuuden keskiössä ovat taiteellisen työskentelyn eri ulottuvuudet, kuten kehollisuus, aistisuus, kuvallisuus, käsitteellisyys, välisyys, yhteisöllisyys. Taiteellista työskentelyä ja sen pedagogiikkaa tarkastellaan kursseilla esimerkiksi kohtaamisen, jakamisen, arvioinnin ja kritiikin käytäntöjen näkökulmista. Opiskelijaa rohkaistaan rakentamaan ja syventämään ymmärrystään taiteellista toiminnasta suhteessa tietämisen ja tutkimisen tapojen moninaisuuteen.
Heidy Tiits, Yksityiskohta teoksesta "Silppu 2", serigrafia, 2019
Heidy Tiits , "Silppu 2" (Yksityiskohta teoksesta), serigrafia, 2019. Opinnäytetyöstä KARKKINÄLKÄ - Taiteellinen tutkimus taidegrafiikasta nautintovälineenä (2020).

Taiteellinen toiminta ja tutkiminen -teemakokonaisuuden aineopinnot (2020-2022)

TAI-C1155

Valokuvan käytännöt

TAI-C1156

Liikkuvan kuvan käytännöt

TAI-C1157

Nykytaiteen käytännöt

TAI-C1175

Vaihtuvasisältöinen projektikurssi (Taiteellinen toiminta ja tutkiminen)

1-6

Taiteellinen toiminta ja tutkiminen -teemakokonaisuuden syventävät opinnot (2020-2022)

TAI-E1161

Kuva-tila-aika

5-10
TAI-E1158 Taiteidenvälinen pedagogiikka

5-10

TAI-E1160 Image-based thinking

TAI-E1142 Liikkuvan kuvan käytännöt 5
TAI-E1114 Elävän kuvan historia 5
TAI-E1110 Maalauksen syventävät opinnot 5-10
TAI-E1150 Vaihtoehtoinen projekti (Taiteellinen toiminta ja tutkiminen) 1-5
TAI-E1153 Vaihtoehtoinen kirjallisuus (Taiteellinen toiminta ja tutkiminen 1-5
TAI-E1127 Kuvataidekasvatuksen vaihtuvasisältöiset kurssit 2-10

Tapahtumat

detail of an acrylic painting. Pastel colors of yellow, pink, violet and a little brown. On the upper left corner there is possibly an animal feet drawn with charcoal.

Longing distance näyttely @ Kalasataman Vapaakaupunki

Aalto-yliopiston Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun maalauksen syventävien opintojen kevätnäyttely.

Tapahtumat
Artwork: Roope Laukkanen, Marsilaisen puutarhurin päiväkirja, 2019. Seashells placed on the human ace

Kuva tila aika -kurssin online näyttely, kevät 2020 (ulkoinen linkki)

Kuva tila aika-kurssin aikana toteutuneita teoksia on esillä kokoelmana kuvia, videota, tekstiä, esitystä, ääntä, ajatuksia, prosesseja. Kuva: Roope Laukkanen, Marsilaisen puutarhurin päiväkirja, 2019.

Vaaleat, lyhyet hiukset, valkoinen kauluspaita. Henkilö lähikuvassa silmät kiinni, koskettaa ohimoaan. valkoinen tausta, erikoiset negatiivivarjot lankeavat henkilön kasvoille.
Point 28.4-13.5.2018. punainen juliste, sininen teksti
Kuvis movies 2018 poster
Taiteen laitos
Minna Suoniemi: Grandfather's tongs, 2018, Series of Ink Jet Prints, edition 2/3

Lehtori Minna Suoniemi 8. Turku Biennaalissa

Lehtori Minna Suoniemen uusi teoskokonaisuus Practical Ecology valittiin 8. Turku Biennaaliin yhtenä kuudestatoista 260 ehdotuksen joukosta mukaan kuratoiduista teoksista.

Teemakokonaisuuden vastuuopettajat

Taneli Tuovinen