Longing distance näyttely @ Kalasataman Vapaakaupunki

Aalto-yliopiston Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun maalauksen syventävien opintojen kevätnäyttely 'longing distance' @ Kalasataman Vapaakaupunki, 4.6–5.7.2020
detail of an acrylic painting. Pastel colors of yellow, pink, violet and a little brown. On the upper left corner there is possibly an animal feet drawn with charcoal.
Essi Nieminen. Yksityiskohta teoksesta Norsun matka, 2020. Hiili ja akryyli kankaalle.

longing distance

Aalto-yliopiston Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulun maalauksen syventävien opintojen kevätnäyttely.

“Maalauksen syventävät opinnot on vapaaseen ilmaisuun perustuva kaksivuotinen maalauskurssi, jossa opiskelijalla on mahdollisuus syventyä oman ilmaisun etsimiseen ja kehittämiseen. Maalaaminen sisältää innostumista, tekniikkakokeiluja, muuttamista, hylkäämistä ja uuden löytämistä. Maalaaminen vaatii sinnikkyyttä, epäonnistumisen sietämistä ja periksiantamattomuutta. Onnistuneesta lopputuloksesta voi aistia läsnäolon.

Maalauksen syventävien opintojen kevätnäyttelyllä on pitkät perinteet. Näyttelyitä on pidetty mm. Helsingin metroasemilla, Helsingin rautatieasemalla, Helsingin Energian pääkonttorilla, Helsinki Vantaan Lentoasemalla, Sörnäisten vankilassa, Töölön sairaalassa, Kätilöopistolla, Jätkäsaaren makasiineilla, Tallinnan Yliopistolla ja Otaniemen vanhassa ostoskeskuksessa.”

Helsingissä 14.5.2020, ohjaava opettaja ja taidemaalari Tuomo Saali.

Taiteilijat:

Elina Ahlstedt