Taiteen laitos

Moving Manners -näyttely Galleria Lapinlahdessa

03.04.-17.4.2019

Moving Manners -näyttely galleria Lapinlahdessa 3.4.-17.4.2019

Näyttelyn teokset ja näyttelyprosessi on toteutettu Kuva tila aika -kurssin puitteissa.

Näyttelyn taiteilijat kirjoittavat tiedotteessa:

”Mieltäni vaivaa lupaus tekstin jälkeisestä ajasta. Käynnistän videotykin ja annan sen valon häikäistä minua, kunnes silmiini sattuu. Minua närästää, koska tiedän liikaa ympäröivistä ihmisistä, asioista, joita he tekevät ja asioista, joita puistatusten vallassa tiedän itsekin tehneeni. Ihmettelen, olenko oikeassa paikassa.

Aalto-yliopiston kuvataidekasvatuksen maisteriopiskelijoiden näyttely Moving Manners lähestyy ihmisen toiminnan mielettömyyttä ja tämän ympäristöönsä kohdistamaa tahatonta ja tahallista vallankäyttöä. Näyttelyssä on esillä kokeellisia, narratiivisia ja psykologisia installaatio- ja videoteoksia.”

Taiteilijat:
Elina Ahlstedt, Vera Anttila, Krista Blomqvist, Lauri Elstelä, Rasmus Förster, Emma Hovi, Tuuli Huovila, Kalle Keinonen, Säde Rinne, Susanna Storbacka & Minna Suoniemi

Gallery

Minna Suoniemi, Film Body, 2019

Minna Suoniemi, Film body, 2019

Artwork from: Elina Ahlstedt, Come out and be precise, 2019

Elina Ahlstedt, Come out and be precise, 2019

Artwork from: Vera Anttila, Takeaway manifesto, Installation for the exhibition, 2019. "I'm trash but yellow like sun"

Vera Anttila, Takeaway manifesto, Installation for the exhibition, 2019