Sähkötekniikan korkeakoulu

Sähkötekniikan korkeakoulun vuoden alumni -tunnustukset

Aalto-yliopiston sähkötekniikan korkeakoulussa vuoden alumniksi valitaan vuodesta 2023 alkaen kahden vuoden välein Sähkötekniikan korkeakoulun tai sen edeltäjän alumni, joka on tehnyt merkittävän uran, vaikuttanut yhteiskuntaan ja edistänyt koulun, yhteiskunnan ja alumnien välistä vuorovaikutusta, tai tehnyt uraauurtavaa työtä omalla alallaan.
People in Maarintie 8 building hallway.
Maarintie 8 on Sähkötekniikan korkeakoulun opiskelijoiden ja henkilöstön kohtaamispaikka. Kuva: Aalto-yliopisto / Mikko Raskinen

Sähkötekniikan korkeakoulun vuoden alumnit on valittu vuodesta 2016 alkaen:

• Heikki Holmberg 2023
  • Pekka Tiitinen 2022
  • Mikko J. Salminen 2021
  • Siamäk Naghian 2020
  • Kirsi Karlamaa 2019
  • Matti Alahuhta 2018
  • Kimmo Kalliola 2017
  • Varun Singh 2016

Lue vuoden alumnien haastatteluita:

Sähkötekniikan korkeakoulun vuoden alumni 2023 Heikki Holmberg kuvattuna Otaniemessä Micronovan tiloissa Okmeticin piikiekko-laatikko käsissään. Holmberg pääsi seuraamaan jo opiskeluaikoina puolijohdealalle merkittävän Micronovan rakentamista. Kuva: Niina Norjamäki / Aalto-yliopisto

Sähkötekniikan korkeakoulun vuoden alumni 2023 Heikki Holmberg: Puolijohdeteollisuus on tulevaisuuden ala

Vuoden alumni arvostaa opinahjoansa ja on huomannut opiskeluajoilta kerätyn tietotaidon arvon vasta työelämässä.

Sähkötekniikan korkeakoulun vuoden alumni Pekka Tiitinen

Sähkötekniikan korkeakoulun vuoden alumni 2022 Pekka Tiitinen: Sähköala mahdollistaa monipuoliset uramahdollisuudet

ABB Oy:n toimitusjohtaja kannustaa jo opintojen aikana tutustumaan yrityselämään monipuolisesti, sillä erinäköiset työtehtävät opettavat paljon.

Sähkötekniikan korkeakoulun vuoden alumnin Mikko J. Salmisen hymy oli herkässä, kun Otakaaren katoilta Otaniemestä löytyi hänen aikanaan teekkareiden käytössä ollut Telesten lautasantenni. Kuva: Aalto-yliopisto / Ira Matilainen

Vuoden alumni Mikko J. Salminen kannustaa monialaiseen opiskeluun

Mikko J. Salminen valittiin Aalto-yliopiston sähkötekniikan korkeakoulun vuoden alumniksi 2021. Valinta julkistettiin Sähköinsinöörikillan SIK100 -seminaarissa lauantaina 23. lokakuuta.

aalto elec almnus of the year siamäk naghian image annamari tolonen

Sähkötekniikan korkeakoulun vuoden 2020 alumni Siamäk Naghian: Yliopisto oli minulle väylä suomalaiseen yhteiskuntaan

Genelecin toimitusjohtajalle tekniikka on taidetta. Häntä viehättää ajatus siitä, että yrityksen kaiuttimista soiva musiikki perustuu fysiikan lakeihin.

ELEC vuoden alumni kirsi karlamaa, traficom kuva: Annamari Tolonen

Vuoden alumni Kirsi Karlamaa: ”Jos haluat muuttaa yhteiskuntaa, opiskele sähkötekniikkaa”

Sähkötekniikan korkeakoulun vuoden 2019 alumni on Traficomin pääjohtaja Kirsi Karlamaa.

Aalto University / Vuoden sähköalumni 2018 Matti Alahuhta / photo: Linda Koskinen

Vuoden alumni Matti Alahuhta painottaa jatkuvan oppimisen merkitystä

Matti Alahuhta valittiin Aalto-yliopiston sähkötekniikan korkeakoulun Vuoden Alumniksi 2018. Valinta julkistettiin AlumniStudent Weekend -seminaarissa 27.10.2018.

Kimmo Kalliola

Kimmo Kalliola on Sähkötekniikan korkeakoulun vuoden alumni 2017

Kalliolan luotsaama Quuppa valmistaa ainutlaatuisia sisätilapaikannusjärjestelmiä. Ne estävät kolareita, auttavat sairaaloita ja kertovat, kuinka kovaa kiekko lähtee Tapparan mailasta.

wwwvarun_elec_varun_singh_24-10-2016_photo_mikko_raskinen_004_fi.jpg

Varun Singhistä Sähkötekniikan korkeakoulun vuoden alumni 2016

Ensimmäistä kertaa valittu vuoden alumni on tehnyt arvokasta työtä muun muassa suomalaisen startup-kulttuurin edistämiseksi.

Alumneille

Alumnina olet osa Aalto-yhteisöä. Tervetuloa mukaan kehittymään, osallistumaan ja verkostoitumaan!

Graduation Party 2022