Perustieteiden korkeakoulu

Hae rahoitusta yhdenvertaisuushankkeellesi

Myönnämme korkeintaan 5000 euron apurahoja yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa tukeville hankkeille Aallossa.
Crystal flowers

Kannustamme yhteisömme jäseniä hakemaan ideoilleen rahoitusta matalalla kynnyksellä, sillä pienelläkin hankkeella voi olla suuri merkitys!

Haku on auki 1.-30. huhtikuuta.

Perustieteiden korkeakoulun yhdenvertaisuusrahaston hakulomake

Kuka voi hakea?

Rahoitusta voivat hakea Perustieteiden korkeakoulun opiskelijat ja henkilökunta. Oli kyseessä sitten pieni tai suuri hanke, tapahtuma, verkosto, luentosarja, luova hanke, mentorointiohjelma tai yhteistyö - hae rahoitusta rohkeasti, tärkeintä, että aloitteesi tavoitteena on tukea yhdenvertaisuutta, monimuotoisuutta ja inklusiivisuutta! Katso lisätietoja alta.

Milloin voi hakea?

• Kesä - haku avautuu 1. huhtikuuta ja päättyy 30. huhtikuuta. Apurahan saaneet hankkeet julkaistaan toukokuun puolivälissä. Hankkeiden tulee alkaa joulukuuhun 2024 mennessä.
  • Talvi - haku avautuu 1. marrakuuta 2024 ja sulkeutuu 29. marraskuuta 2024. Apurahan saaneet hankkeet julkaistaan joulukuun puolivälissä 2024. Hankkeiden tulee alkaa kesäkuuhun 2025 mennessä.

Miten voi hakea?

• Kaikkien hankkeiden tulee noudattaa Aalto-yliopiston toimintaperiaatteita.
  • Rahoituksella ei tueta jo olemassa olevia hankkeita.
  • Ehdotuksia arvioidaan ensisijaisesti hankkeen EDI-tavoitteiden perusteella. Lisäksi voidaan huomioida hankkeen vaikuttavuutta esimerkiksi yli laitos- ja kiltarajojen. Vaikuttava hanke voi tukea enemmän pientä ryhmää, tai vähäisemmin suurta ryhmää.
  • Palkkoja rahoitetaan vain poikkeustapauksessa - otathan meihin yhteyttä ennen kuin haet rahoitusta palkkakustannuksiin.
  • Sähkötekniikan korkeakoulussa on keväällä auki vastaava haku. Kannustamme projekteihin, jotka tuovat yhteen molempia kouluja.

Hakemuksia arvioi Perustieteiden korkeakoulun EDI-ryhmän jäsenistä koostuva työryhmä, ja lopulliset päätökset hyväksyy dekaani. Työryhmä auttaa mielellään hakemuksissa jo ennen niiden lähettämistä - potentiaalisia hakijoita pyydetäänkin ottamaan työryhmään yhteyttä jo ennen hakemista. Olethan yhteydessä myös laitoksesi taloushenkilöön jo hakuvaiheessa.

Perustieteiden korkeakoulun viestintätiimi auttaa hankkeen näkyvyyden edistämisessä, mutta päävastuu säilyy kuitenkin hanketiimillä.