Palvelut

Puhelimen langattoman verkon jakaminen tietokoneelle (Hotspot)

Näiden ohjeiden avulla saat jaettua puhelimen (iPhone tai Android) langattoman verkon tietokoneellesi (hotspot).

Alla olevien ohjeiden avulla saat jaettua puhelimen (iPhone tai Android) langattoman verkon tietokoneellesi (hotspot).

Jotta voit ottaa käyttöön puhelimen langattoman verkon, tietokoneellasi tulee olla aktiivisena WLAN-verkkojen haku.

iPhone

1. Valitse puhelimestasi kohta Settings.
  2. Valitse Personal Hotspot ja kytke se päälle.
  3. Laita tietokoneesi langaton yhteys päälle.
  4. Tietokoneesi WLAN-valikkoon ilmestyy puhelimesi nimellä oleva verkko (Esim. iPhone).
  5. Liity kyseiseen verkkoon tietokoneelta käsin valitsemalla se ja klikkaamalla Connect.
  6. Tietokone kysyy salasanaa. Löydät salasanan puhelimestasi Personal Hotspot -kytkennän alta kohdasta Wi-Fi Password.
  7. Kun olet syöttänyt salasanan tietokoneeseen, tietokoneesi yhdistyy automaattisesti puhelimesi langattomaan verkkoon.

Android

1. Valitse puhelimestasi kohta Asetukset.
  2. Valitse Langattomat toiminnot ja sen jälkeen Lisää asetuksia.
  3. Klikkaa tämän jälkeen kohtaa Internet-yhteyden jakaminen.
  4. Kytke siirrettävä Wi-Fi-tuki päälle ja mene asetuksiin klikkaamalla samaa tekstiä.
  5. Näet langattoman verkon nimen ja salasanan, joita tarvitaan liittyessä langattomaan verkkoon.
  6. Tietokoneesi WLAN-valikkoon ilmestyy puhelimessa kerrotun nimen mukainen verkko. Tunnuksen ja salasanan löydät puhelimestasi, samasta kohtaa, jossa langattoman verkon nimi kerrotaan.

Liittyviä palveluja

Langaton verkko Aallossa

Aalto-yliopistolla on käytettävissä kolme langatonta verkkoa.

Etäyhteyden (VPN) muodostaminen Aallon verkkoon

Etäyhteys eli VPN-yhteys mahdollistaa Aalto-yliopiston palveluiden käytön yliopiston verkon ulkopuolelta.

Aerial photo of Väre in Otaniemi

Etäyhdistäminen Aallon verkkoon - VPN

Aaltolaiset eli Aallon käyttäjätunnuksen haltijat voivat yhdistää laitteensa Aalto-yliopiston verkkoon myös verkon ulkopuolella AnyConnect VPN -palvelun avulla. Näin he pääsevät esimerkiksi käyttämään verkon sisäisiä palveluja ja tarkastelemaan Aallon verkkolevylle tallennettuja tiedostoja.

Tätä palvelua tarjoaa:

IT-palvelut

Löysitkö tästä tarvitsemasi tiedon? Jos et, ota meihin yhteyttä.