Hakemukset, ohjeet ja säännöt

Tohtoriopiskelijan opintopisteytettyjen opintojen suunnitelma Sisussa

Ohjeet tohtoriopiskelijan opintopisteytetyn suunnitelman luomiseen ja päivittämiseen Sisussa.

Loading table of contents

Miksi tarvitsen opintopisteytettyjen opintojen suunnitelman?

Opintopisteytettyjen opintojen suunnitelma (jonka nimi on Sisussa vain ”opintosuunnitelma”) on työkalu, jolla suunnittelet opintojasi ja ilmoittaudut opintojaksoille (kursseille). Tutkintotodistuksesi koostetaan ja valmistumisesi tapahtuu sen pohjalta. Ilmoittaudut opintojaksoille Sisussa. Valmistumispyynnötkin lähetetään Sisussa. Siksi sinun on luotava Sisuun opintopisteytettyjen opintojen suunnitelma, vaikka opintosuunnitelmasi olisikin jo hyväksytty ja olisit jo suorittanut opintojaksot.

Tutkintotodistuksesi koostetaan opintopisteytettyjen opintojen suunnitelman pohjalta. Et voi valmistua, jos sinulla ei ole sellaista Sisussa.

Miten lisään sisältöä ja haen hyväksyntää sekä vahvistusta?

Jos olet aloittamassa tohtoriopintoja, noudata ohjeita kohdasta ”A. Ohjeet uudelle opiskelijalle”.

Jos olet jo suorittanut opintojaksoja Aalto-yliopistossa, noudata kohtaa ”B. Ohjeet opiskelijalle, joka on jo suorittanut opintojaksoja”.

Jos sinulla on opiskeluoikeus sekä lisensiaatin että tohtorin tutkintoon

Valmistumisen hakeminen

Voit hakea Sisussa valmistumista, kun opintopisteytettyjen opintojen suunnitelmasi on vahvistettu. Varmista, että kaikkien opintokokonaisuuksien tila on ”suoritettu” tai ”valinnat hyväksytty”.

Hae valmistumista opintopisteytettyjen opintojen suunnitelman kautta. Lue lisää:Valmistumisen hakeminen

Lisäohjeita opintopisteytettyjen opintojen suunnitelman toiminnoista

Sisu instructions main page illustration

Sisu-ohjeiden etusivu