Hukkaputki, III-kierros ja Kymppisuora

Kun kylterit astuvat kolmosen sporaan, saattaa reissussa vierähtää hetki. Pitäähän kartan osoittama reitti kiemurrella asianmukaisesti pubista toiseen - jos kolmanteenkin.
Kuvassa keltavihreä ja punavalkoinen raitiovaunu.

Aalto-yliopiston kauppatieteiden ylioppilaiden (KY) Kulttuurivaliokunnan, eli KUVA:n, legendaariset pubikierrokset – tuttavallisemmin approt – nostavat matkatunnelman kattoon kahdesti vuodessa. Syksyn III-kierroksella kylteritiimit astuvat 3-ratikkaan, jonka reitin varrelle sattuu useampikin baari. Hukkaputki taas johtaa poikkitieteellisen haalarikansan syvälle Helsingin metrotunneleiden syövereihin. Maanalaisen seikkailun aikana nautitaan tarkoin valikoitujen pubien antimista. Kun kartat on kerätty täyteen leimoja, on kiskomatkaajien aika lunastaa haalareihinsa hyvin ansaitut III-kierros- ja Hukkaputki-merkit.

Lennokasta toimintaa järjestävä KY:n Ilmailukerho KY-mppi kohottaa opiskelijakansan Wappuviikon tunnelman lentokorkeuksiin Kymppisuorallaan. Tämän appron lentoreitti ulottuu 10-sporalla Pikku Huopalahdesta aina ravintola Apolloon asti. Matkaa taitetaan usean pysähdyksen taktiikalla ja välilaskuja tehdään valikoituihin baareihin sekä erinäisille rasteille. Reitin varrella Kymppikapteeni pelastaa lisätankkauksen tarpeessa olevia matkustajia.

Töölön kampuksella opiskelleet muistavat aulan loputtoman pitkät pääsylippujonot, sillä pitihän sitä kerätä haalareihin koko kolmen merkin sarja.

Kuvassa keltavihreä raitiovaunu.
  • Current Intro
  • Details
  • Complete

Alumni, tule kotiin!

Liity alumniyhteisöön jättämällä meille yhteystietosi. Muistellaan yhdessä mennyttä ja juhlitaan tulevaa.

Kuvassa punaiset ja siniset teekkarihaalarit.

Onko haalari vielä tallella?

Opiskelijahaalarit tuovat mieleen vapun, opiskelijajärjestöt ja teekkaritempaukset. Jokainen haalarinkäyttäjä tietää, mitä tarkoittaa lahkeenvaihto tai miten tärkeää haalarin tuunaaminen on.

Alumneille
Kauppalehdestä taiteltu Mursun eli kauppakorkeakoulun fuksin hattu

Muistatko vielä, miten tämä taitellaan?

Mursujaiset on aamukuudelta alkava 24-tuntinen kastajaisriitti, joka on täynnä hilpeää tunnelmaa, kuplivaa kylterihenkeä ja vauhdikasta menoa. Ansaitsitko sinä himoitun Supermursu-merkin?

Matti Suuronen: Futuro

Seilasitko M/S Finnpartnerilla?

Suomalaista osaamista esiteltiin lokakuussa 1968 Lontoossa järjestetyssä Finnfocus-vientinäyttelyssä.

Manta sai ensimmäisen lakkinsa jo 1909

Wappu on opiskelijaelämän parasta aikaa. Eikä Wappua ole ilman Mantaa. Yli satavuotias ikinuori neitokainen on ollut opiskelijoiden juhlinnan keskipiste jo monessa sukupolvessa.

Alumneille
Kuvassa iso valkoinen A-kirjain.

Testaa kuinka aaltolainen olet!

Tee testi, muistele menneitä ja ota selvää, kuinka aaltolainen olet.