Lärcentret

Beställ material från andra bibliotek

Hittar du inte vad du söker i våra samlingar? Skicka en fjärrlåneansökan så tar vi reda på vid vilket bibliotek det du söker finns tillgängligt – var som helst i världen.

Gör en fjärrlåneansökan via denna blankett (på finska och engelska)

Fjärrlån kan bestå av all sorts tryckta material, i allmänhet boklån eller kopior av tidningsartiklar.
Avgifterna följer vår prislista.

Obs! Från den 1.1. 2023 är Aalto-universitetet med i Depåbibliotekets pilotprojekt , där Depåbiblioteket levererar artiklar direkt till kunden via email. Pilotprojektet gäller endast artiklar i publikationer med ISSN-nummer, och projektet pågår under åren 2023-2024. Från publikationer i andra bibliotek levereras artiklar fortsättningsvis som papperskopior.

Brådskande fall

Ofta lönar det sig att själv kolla om materialet du behöver finns tillgängligt i närliggande bibliotek. Om du hittar boken i ett annat bibliotek är det oftast förmånligare att låna den själv. I Finland är mer eller mindre alla bibliotek öppna för alla.

Sök i bibliotekens samlingar

• Aalto-Primo (Aalto-universitetets lärcenter | primo.aalto.fi)
  • Finna.fi (Finlands arkiv, bibliotek och muséer)
  • Helmet (Stadsbiblioteken i Helsingfors, Esbo, Vanda och Grankulla | helmet.fi)

Studerande vid Aalto

Studerande har rätt till avgiftsfria fjärrlån inom Finland om den tryckta boken som eftersöks inte finns hos något bibliotek i huvudstadsregionen. Kontrollera att detta villkor uppfylls innan du gör en fjärrlåneansökan.

Kontaktuppgifter: Harald Herlin-lärcentret

Kontaktuppgifter som rör hela lärcentret. Vårt huvudverksamhetsställe är Harald Herlin-lärcentret (Otnäsvägen 9).

Aerial photo of the campus
  • Publicerat:
  • Uppdaterad: